Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Denise_kei schreef:Hallo,
Ik heb een vraag, we hebben een erg leuke pony waar ik zelf (23jaar) op rijd. buiten is ze wel wat pit maar voor mij makkelijk te houden.
De pony is voor een 9 jarig meisje. Ze kan er buiten best goed mee redden, Maar als het paard een zandweg ziet is ze weg. En heeft ze niet voldoende kracht om haar te houden. Pony heeft totaal geen kwade bedoelingen, ze is gewoon erg blij.
Dit weekend is het meisje weer met haar pony naar buiten geweest, en omdat ze haar niet kon houden en er een scherpe bocht in de weg zat, is ze er af gevallen. Gelukkig allemaal goed afgelopen met haar en de pony, maar dit willen we niet nog een keer.
Daarom vraag ik me af wat mensen aanraden. welk bitje fijn is en misschien zo de pony makkelijker te houden is. ( we rijden nu met een zacht rubber bitje enkel gebroken.) en dit rubbere bit willen we ook blijven gebruiken. alleen voor het 9jarige meisje zoeken we een ander bit voor alleen buitenrijden. als iemand hier ervaring mee heeft, en een optie heeft,, laat het weten. dankje
Hulpteugels zijn geen optie.!
Weidebloem schreef:Neem aan dat ze onder begeleiding naar buiten gaat? Vind het anders onverantwoord. Ik zou er geen ander bit in hangen maar de pony aan de halstertouw mee nemen onder begeleiding en hem opvoeden dat hij niet zo naar mag vertellen, hoewel ik weet hoe lastig afleren van fout aangeleerd gedrag is...