Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Daks schreef:Het kan een uiting zijn van ongemak/scheefheid/ allergie etc.
Bij die van mij is het scheefheid.
Op het moment dat ik hem recht heb is het schudden over.
FCSA schreef:Wellicht heb je iets aan dit topic: [MD] Headshaking Syndrome Centraal discussietopic
renee16 schreef:Ze doet het veel erger met een losse teugel. Zodra ik uitstap met een losse teugel in het begin heel erg.
Ze is onder behandeling bij een osteopaat, gebeurd voor en na (en soms zelfs tijdens!) de behandeling van de osteopaat.
Schudden (en slecht passend zadel) was voor mij de reden naar een osteopaat te gaan. Heeft helaas niet geholpen hierin.
midgie schreef:renee16 schreef:Ze doet het veel erger met een losse teugel. Zodra ik uitstap met een losse teugel in het begin heel erg.
Ze is onder behandeling bij een osteopaat, gebeurd voor en na (en soms zelfs tijdens!) de behandeling van de osteopaat.
Schudden (en slecht passend zadel) was voor mij de reden naar een osteopaat te gaan. Heeft helaas niet geholpen hierin.
Dus al je met een losse teugel uitstapt?
Doet ze het ook als je met losse teugel instapt?
midgie schreef:Miss vraag je te lang en de sterk een houding , te veel druk op het bit zodat het paard de hals verkort , kan dus spierpijn zijn ,
Het kan ook zijn dat je paard ergens last van heeft en is miss een osteo een keer nodig in samen werking met betere training,
Wat doet het paard bv als je met losse teugel rijd?
Miss niet teveel met je oefening bezig zijn want als het paard daar last van heeft dan train je tegen alles in en zal hij dus niet verbeteren, probeer eens samen te werken en te luisteren naar het paard en vraag de oefeningen die je doet een zonder druk op de teugel, want daar word een paard ook niet beter van, het moet uit jou zit komen en niet uit de mond van het paard