Dit met name als ik haar er iets meer bij probeer te pakken zodra ik met een losse teugel rijd is er niet veel aan de hand. Ik heb haar nu 2 jaar en in het begin ongeveer het eerste half jaar was er niets aan de hand. Maar toen we elkaar wat beter leerde kennen en ik eigenlijk wat serieuzer met haar aan het werk probeerde te gaan begon ze te schudden en niet een klein beetje ook. Kon niet meer zonder handschoentjes rijden want me hele handen gingen kapot. dit gaat nu al anderhalf jaar zo door en ik heb het dressuur totaal opgegeven. Springen vind ze helemaal geweldig dus we zijn lekker vrolijk aan het rondhobbelen en pakken regelmatig een sprongetje mee om met name voor mezelf het nog een beetje leuk te houden.
We hebben verschillende dingen geprobeerd maar ik hoor elke keer van alle kanten wat ik fout doe terwijl als ik het probeer 'goed' te doen pony gewoon door blijft gaan. Soms ben ik het zat en zeg ik ook (wel op een vriendelijke manier) ik heb alles geprobeerd probeer het zelf maar.
De ene zegt je bent veel te lief (ik heb zelf het idee dat ik haar en mezelf helemaal kapot maak als ik wel streng ben)
En de ander zegt dat er wat met haar is (meerdere dingen onderzocht maar we kunnen niks vinden)
En nog een ander noemt het spierpijn (anderhalf jaar lang spierpijn... En wel een L parcours kunnen springen..... Lijkt me stug)
Het gaat hier om een merrie van Namelus R, ze is 14 jaar en 156,9 hoog

Dus zoals ik al zei er zit voor mij eigenlijk geen plezier meer in en ik ben eigenlijk een beetje einde raad

Ik hoop dat iemand me kan helpen of tips voor me heeft.
Groetjes Sanne