Ik ben nog nieuw en dus een stille meelezer, maar ik had toch een vraagje. Ik weet niet of dit topic goed staat, sorry als dat niet zo is!
Eerst even mijn verhaal met paarden vertellen...Nog maar 3 appels hoog en nog maar 3 jaartjes oud en ik zat al op een pony en dit is tot mijn 9e doorgegaan. Toen kreeg ik een pony van mijn ouders. Hij was een hele lieve en brave pony bij die mensen maar eens thuis werd het een hel (waarschijnlijk had hij kalmeermiddel gekregen..) Maanden lang geprobeerd, professionele hulp gevraagd, lesgeefster kwam om de 2 dagen helpen, gedragstherapeute om advies gevraagd,etc. Niks heeft geholpen. Na afspraak nam de verkoper hem terug.
Dan ben ik 4jr lang niet meer bij een paard in de buurt geweest.

Hier in de buurt is er maar 1 manege en toen ik info ging halen om privéles te nemen sprak de lesgeefster aan en vertelde dat ik nog onzeker was met galop en heel onzeker ben over mezelf. Toen zei ze "Tja, galop is toch niks. Je kunt het of je kunt het niet!". Ah ja, nee dit zal het niet worden... Dus nu knuffel ik nog wel de paarden (28 en 26) in de wei hiernaast maar rijden doe ik niet meer.
Bon nu de vraag..
-Hoe zou ik het beste terug vertrouwen winnen?
-Ik stress altijd als ik rij (en wat als hij bokt? wat als hij schrikt? Oh nee hij versnelt... Oh nee een tractor.. Hoe raak ik er het snelste af als dit of dat gebeurt?) hoe blijven jullie kalm?
Heel erg bedankt ondanks de lange post...

Groetjes!