Paard gaat NIET hard in galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSylvano

Paard gaat NIET hard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:21

Mijn bijrijd paard (z2 dressuur) gaat niet hard in galop, ook niet in het bos.
Hij geeft dan 1x een bok gewoon alsof die niet weet wat die nu moet doen maar blijft normaal galopperen, denk door zn wedstrijdgeschiedenis maar ik zou zo graag een keer hard met m gaan *\o/* Iemand ervarig? Lees vooral over paarden die alleen maar hard gaan haha

_Nelleke_

Re: Paard gaat NIET hard in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:22

Je mag wel een keer op mijn paard, ben je gelijk genezen... :')

* Zou zou graag een keer een rustige ontspannen buitenrit willen maken met een handgalopje *

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:23

Ruilen?
Ik doe meteen een strik om de mijne. Je hoeft bij haar alleen maar "ga!" te roepen. :Y)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:25

Laat iemand in een koeienpak achter jou en je paard aanrennen, gaat ie vast hard van rennen ;)

Zonder gein: Hoe probeer je hem hard te laten galopperen?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:25

Ruilen? Die van mij weet de hoeken van de bak altijd net even groter te maken in de galop(zodat we samen zowat tegen het hek aan liggen :') . Het gaat wel beter moet ik zeggen :D

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:34

Mijn pony ging voluit op yipyip :+ tegenwoordig vertrekt hij op ja! En mijn paard versnelt op kusjesgeluid.

Nu een paard in Z2 moet uitgestrekte galop kunnen tonen, dus ergens zal hij wel dat knopje wel hebben hoor ;) rustig aan vragen om te verruimen op je binnenbeen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:36

Wat bij mij werkt is natuurlijk om te beginnen verlichte zit, been geven en 'opjagen' ja! ja! ja! toe maar! go! go! go! maar nou is dat hier niet echt nodig haha..

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:38

SheeNegro schreef:
Mijn pony ging voluit op yipyip :+ tegenwoordig vertrekt hij op ja! En mijn paard versnelt op kusjesgeluid.

Nu een paard in Z2 moet uitgestrekte galop kunnen tonen, dus ergens zal hij wel dat knopje wel hebben hoor ;) rustig aan vragen om te verruimen op je binnenbeen.

Is het dat gele knopje? :7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:40

Ander paard erbij dat wel hard gaat wil nog wel eens werken :+
Maar ik zou ook graag met je ruilen. Ik moet hard mijn best doen om níet voluit te gaan :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:44

Ik gaf altijd been bij en moedigde aan met mijn stem. Toen ik jonger was gaf ik ook weleens een tikje met de zweep als ze niet op mijn been reageerde. Nu heb ik meer verstand en baal ik ervan dat ik als jonkie altijd hard wilde. Madam hoeft nu maar een brede lange berm te zien en ze wil gaan. Ik zat op buitenrit altijd meer moeite te doen om haar rustig te houden dan haar te laten rennen. Dan zou ik nu liever een paard hebben dat rustig galoppeert haha.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:52

ik hoef mijn bijrijdpaard alleen maar ruimte te geven , dan gaat ze. (ik zeg buiten altijd allehop ! en daar gaat ze)
Mijn eigen paard geef ik gewoon been bij , net als in de bak.

ik denk dat en ander paard inderdaad een goede optie is maar blijf ook aandacht schenken aan dat rustige handgallopje!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:53

Misschien een paard meenemen dat wel hard gaat? Meestal willen ze toch bij elkaar blijven :D

Qoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:57

Als je je dressuurpaard misschien kleine hindernisjes laat springen, gaat ie misschien wel wat harder? :D

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:01

Mijn codewoord is 'Toe maar!' Dat in combi met r favo racepad, en daar vliegen we.. Stijgen net niet op <<)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 03:19

Paard heeft waarschijnlijk geleerd altijd in een verzameld galopje te blijven Probeer in het bos eerst eens te schakelen korte stukjes en zo steeds wat langer door laten galopperen

Vraag paard ook zijn neus naar voren te doen dus niet meer aan de teugel laten lopen!!! Hoofd wat omhoog proberen te houden

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 06:28

Waarom vraag je het niet gewoon aan de eigenaar?

Zou er zelf trouwens niet heel blij mee zijn als ik een bijrijder had die alleen maar wil rondcrossen :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:48

Tussen graag een keer en alleen maar zit voor mij nog een grijs gebied. :+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:29

Iris82 schreef:
Tussen graag een keer en alleen maar zit voor mij nog een grijs gebied. :+

Dat is waar... Maar zelfs voor een keer zou ik er niet blij mee zijn. Ik heb dan ook geen bijrijder haha :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:35

Libera schreef:
Waarom vraag je het niet gewoon aan de eigenaar?

Zou er zelf trouwens niet heel blij mee zijn als ik een bijrijder had die alleen maar wil rondcrossen :')

Dat staat er toch ook niet, ze wil graag een keertje hard ipv elke keer rustig. Mag toch best is een keer?

Ik zou ook graag ruilen, zodra ik op het ruiterpad ben of in het gras sprint meneer zowat al weg. Als ik dan 1x me kuit aanleg dan hang ik nog ergens in de lucht en zit meneer al 10 meter verder.. :p

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:38

Mijn verzorgpony krijg ik als ik alleen ben ook niet echt hard in galop, maar als ik met een vriendin ga wiens paard behoorlijk snel is halen wij wel - voor ons - topsnelheden. Voor haar scheelt het ook op wat voor ondergrond ik rij. Echt zacht zand gaat ze veel liever hard op dan een iets hardere ondergrond. Scheelt wel dat mijn verzorgpony hard gaan wel heel leuk vind en er ook de bouw voor heeft, ze is alleen liever lui dan moe :Y) dus zolang het niet hoeft..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:17

Ik motiveer mijn paard op een andere manier, eerst oefenen met longeren en daarna onder het zadel. Ik doe in galop 3 versnellingen, waarbij ik hem eerst in een arbeidsgalop vraag, dan zoveel mogelijk terug vraag dat hij heel klein gaat galopperen en daarna voluit naar voren. Mijn paard vind het kleine galoperen nog moeilijk en valt soms terug in draf en dan opnieuw in galop proberen. Verruimen wil hii dan maar wat graag en die oefening kan je buiten natuurlijk ook doen. Door die tempowisselingen wordt mijn paard ook altijd wat oplettender.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:32

Nou heb ik er liever 1 die niet hard wil dan 1 die overal hard wil, maar dat is ook wel te regelen, mits jij de regie in handen houdt.

Hier met de fjorden ooit op het strand kwamen we ook niet verder dan leuk handgalopje en iets harden, maar wij wouden rengalop....
Toen even achteropkomende en netjes passerende haflinger ruiter gevraagd weer achter ons te gaan rijden, voorbij te komen in reggalop zodat we mee konden, toen ... viel het kwartje bij onze paarden en gingen ze ook tig tandjes harder.

Maar nogmaals, ik heb liever dat ze in het bos of waar dan ook niet bij elke gelegenheid denken jippieeee!
Maar er juist een sport van om zelfs als de bomen ovallen en kliko's om je oren waaien ze aan het verstand te peuteren dat ik gewoon een uur staprit wil (wat als voordeel heeft dat je ze bij lichte blessures gewoon onder de man kan stappen).

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:42

Paard zit volgens mij gewoon vast in zijn SI-gewricht. Dan doet strekken in de galop hem simpelweg zeer.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:47

Heeft niet altijd met vast zitten te maken hoor.

Mijn pony kreeg ik in het bos ook met moeite naar een wat hardere galop. Hierbij maar lekker gelaten. 24/7 op het land en kan in alle richtingen buigen wat hij maar wit.

Integen mijn paard zit wel vast op punten en wie wilt in het bos alleen maar hard omdat ze het leuk vind omdat ik haar dat heb laten proeven!

Dat ben ik er nu aan het uit trainen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:56

Vewrlichte zit aannemen en genoegen nemen met een kleine versnelling. Snap zowiezo het hard gaan niet zo in het bis. Wij rijden nooit harder dan een midden galop,... Controle, controle,... Zo belangrijk.