Wat het verhaal is: Altijd rondgereden op shetjes, toen hele poos niet gereden, denk wel 3 jaar niet. Tot het moment dat ik mijn shetten besloot weg te doen en samen met iemand een pony te kopen. Nu ik een poosje weer rijd ben ik mij meer gaan interesseren in dressuur. Volgde heel veel topics op bokt in HAW om er van te leren (Ik weet dat er ook minder goede beelden tussen staan natuurlijk. )
Zo langzamerhand begon ik te snappen wat nageeflijkheid inhield, stelling, achterhandgebruik etc. Maar nu nog zelf kunnen. Wil ik nageeflijkheid? Alleen als ik het correct doe, niet voor het plaatje maar om mijn paard zo goed en fijn mogelijk te rijden en over zijn rug te laten lopen. Hier zijn we alleen nog lang niet, maar daar wil ik graag naar toe werken. Wil enkel nageeflijkheid uit ontspanning en niet dmv met je handen allerlei dingen doen!
Nu gaat dit topic niet over mijn pony, die is 4. Nu aan het opbouwen met rijden en ik ga daar ook op lessen. Deze pony staat bij ons en mag ik regelmatig pakken. Dit is Esprit

6 weken terug een lesje op Esprit gehad, en ben er van plan nog meer te doen.
4 weken terug brak ik mijn hand omdat ik er af viel. Ben sinds deze week weer aan het rijden en moest het echt weer opbouwen, want was er na de val niet meer opgeweest. Er is dus ook behoorlijke spanning in mij.
Kortom, ik begin net in de dressuur wereld te kijken, en ga vanaf volgende week weer lessen. Heb heel veel verbeterpuntjes voor mijzelf, zeker als ik de foto's zie.
Oa:
- Handen goed houden, heb vaak pianohandjes of zet ze vast.
- Had altijd last van naar voren vallen, daar heel erg opgeoefend en nu kan ik dus bijna niet meer doorzitten zonder naar achter te zitten. Ik kan niet goed meebewegen als ik recht op zit. Nu schrok ik gewoon op de foto HOE ver ik naar achter zit! Iemand tips hiervoor?
De foto's dan maar, hou het alsjeblieft een beetje lief

1. Instappen

2. Beginnen met draven

3. Iets korter pakken

Hier echt mij er af gesneden. Mijn hoofd was verschrikkelijk

Figuren rijden

Teugeltjes wat langer

En een eindfoto!

Alle foto's zijn op 1 hand gemaakt denk ik, natuurlijk ook andere kant gereden.
Galop foto's ontbreken!
Verder zijn we heel veel bezig met tempowisselingen, overgangen en figuren rijden. En vooral niet teveel bezig met mijn handen. (Wel hoe ik ze moet houden, maar niet om zijn hoofd naar beneden te houden natuurlijk! )
Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.!