Vandaag, zondag 3 mei, had ik mijn eerste officiële wedstrijd in de B met King. Eerder hebben we op de manege waar die staat wel al meegedaan aan een onderlinge competitie en toen zijn we kampioen geworden van de klasse waar ik in zat, maar vandaag was het voor het eerst officieel!
Ik rij King nu ruim een jaar alweer. Toen ik met hem begon was hij heel wat kilo's te dik en had absoluut geen conditie. Qua gewicht zit hij nu aardig goed maar dit conditie kan nog steeds wel wat beter.
Onze werkpuntjes:
* Impuls en activiteit. Hij is al 10 malen beter aan mijn been dan eerst maar nog steeds is het niet waar het moet wezen en moet ik er nog steeds teveel bij blijven. Dit is ook te zien aan mijn nog steeds soms wat onrustige benen. Hier zijn wij onwijs hard mee aan het trainen, ook om die achterhand er steeds beter bij te krijgen. Mede hierdoor verliest hij af en toe nog wel eens de tact.
* Aanleuning. De aanleuning is nog niet altijd constant. De ene keer is hij wat tegen de hand en de andere keer kruipt hij wat teveel achter de teugel. Maar ik ga er vanuit dat wanneer die activiteit en impuls beter wordt de aanleuning ook constanter word.
* Middendraf. Te zien is in het filmpje is dat hij bij de eerste middendraf aanspringt in galop. Dit was heel verrassend voor mij want doordat die nog steeds wat activiteit en impuls mist vertrekt die vaak niet goed genoeg naar de middendraf waardoor ik eigenlijk altijd wat feller in moet komen met mijn hulp. Dit deed ik nu dus ook gewoon zoals ik altijd doe en opeens sprong die aan, mijn hulp was dus te groot. Bij de tweede proef deed die dit ook bij de eerste middendraf, hier ga ik weer mee aan de slag dus.
* Halsstrekken. Halsstrekken is echt al beter dan het was maar hij moet nog veel verder zakken. Maar ook hierbij denk ik dat dit beter wordt wanneer hij sterker wordt van achter en dus hierdoor minder snel op de voorhand kukelt.
Hierbij eerst het filmpje van de eerste proef en daarna een paar foto's. Ik hou van feedback en tips waar ik vervolgens goed mee aan de slag kan gaan!
Wat tegen de hand maar wel wat activiteit vanuit achter vind ik.

Ai, wat te strenge hand.

Ik hang iets achterover??? Dat is nieuw....nooit eerder gedaan geloof ik.

Op mijn billen zitten.....I know.....

Bedankt voor het kijken!