Welkom in mijn 2e HAW topic met Dido.
Vorige topic ( [RT-HAW] Kijkje in de keuken van.... Dido de 4 jarige drumhorse) wachtte ik nog op mijn zadel, ondertussen heb ik hem geleverd en er probleemloos half jaar mee kunnen rijden. Echter paar maanden terug begon hij te schuiven naar voren en te kantelen.
Enkele weken geleden is hier een zadelmaker bij geweest en na een andere kopstuk en opvulling zit hij weer als een trein. Super fijn om weer aan de slag te kunnen en de training weer op te kunnen pakken.
Op dit moment is Dido bijna 5 jaar (nog 2 maanden) en zijn we bezig om het galopperen erin te krijgen en werken we aan de 'normale' dingen zoals balans, inbuigen, activiteit.
Dido is van nature geen voorwaarts denker, hierdoor ben ik nog totaal niet met de voorkant bezig. Zolang ze niet actief genoeg is ga ik niet haar begrenzen, echter probeer ik wel meer contact te houden.
Op het moment heeft ze een flinke groeispurt gehad, flink overbouwd

Instappen

Draf

Tussendoor geconcentreerd koppie

En het hoofdstuk galop, je ziet nog veel spanning. Ze begint al meer kracht te ontwikkelen waardoor ze al een paar meter door kan galopperen. Afgelopen periode veel bezig geweest met alleen aanspringen, nu dus meer het doorgalopperen.

zo berg opwaarts genoeg vrouwtje?

En nog eentje om af te sluiten, stiekem in haar oor fluisteren dat ze weer ontzettend goed haar best heeft gedaan