Susan had al gezegd dat eldien nu in verzet kwam omdat ik haar meer onder controle kreeg en meer onder druk ging zetten.
Toen ze haar zo zag klieren vroeg ze of ze er even op mocht. Dat mocht wel van mij
Nouja, zij dus op eldien, die direct begon te staken. Zodra Suus op wou steigen liep ze weg, op de rem gezet en er dr toch maar opgeklommen. Eldientje liep echt met dr kop te hannessen, Susan zette haar de hele tijd stil zodra ze dr hoofd omhoog gooide. Na een tijdje liep ze wel nageeflijk, maar van harte ging het niet. Kon trouwens wel heel goed zien dat Susan vaker van die ettertjes had gereden
Susan's commentaar:
Of Eldien zadelmak was toen ik haar kocht. Ja dus. Dan was dat inrijden hélemaal verkeerd gebeurd. Okee, kan ik inkomen, echt slim was de vorige eigenaar ook niet qua paardenverstand.
Susan zei dat Eldien zodra je haar onder druk zet op tilt slaat, dr hoofd omhoog gooit en onbestuurbaar wordt, én nergens meer naar kijkt en helemaal panic't. Dit kan wel minder worden, maar weg gaat t nooit, en ik zou nooit helemaal op haar kunnen vertrouwen. Het is dus een 'fout' die gemaakt is met zadelmak maken.
Nouw, daar ben ik mooi klaar mee.... Zo erg is eldien niet! ze kan echt heel fijn lopen en is meestal makkelijk te rijden...
Wat moet ik híer nou weer mee?!

.