Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
1906 schreef:Zinzi_jewel schreef:Hij stopt 2 maal op dezelfde plaats ongeveer ? Hij zag of rook daar wellicht iets ..
Ja ongeveer op dezelfde plek, maar het andere paard had nergens last van.
Je zou toch denken dat het andere paard het dan ook zag/rook?
spatter schreef:Een paard een mep verkopen terwijl hij bang is , is natuurlijk vragen om ongelukken.
Wat had je verwacht dat hij zou doen op die tik? zich braaf gedragen?
Als jij bang bent en ik verkoop je een mep, blijf jij dan bij mij of neem je de benen?
Je paard schrok en in plaats dat jij hem gerust stelt en aan geeft dat het niet eng is, maak jij het nog erger.
Aangezien je niet eens weet waarom hij schrok en in paniek raakte, kun je dit nu ook niet 1 2 3 oplossen.
Paard is erg geschrokken, heeft geen steun van jou gehad, integendeel en is nu nog banger.
Controleer eerst of hij niet ergens gewond is geraakt, dus loop hem goed na op kleine wondjes.
Loopt je paard op ijzers en het andere paard niet?
Kan het zijn dat hij stroom voelde daar?
De enige manier om dit op te lossen is het vertrouwen in jou te herstellen of zorgen dat dat er komt, was er misschien al nooit echt.
En terug naar de plek gaan, desnoods eerst zonder paard, om uit te zoeken wat daar nu zo eng was.
Romyv schreef:Ik vind het lastig die discussie... Mee eens dat je een bang paard niet moet straffen, maar steigeren afstraffen is wel goed Toch? Hij mag bang zijn, hij mag schrikken maar niet de leiding van mij overnemen! Dan treedt ik op als leider...... Weet niet op een tik dan de beste optie is maar eerlijk gezegd zou dit ook mijn eerste reactie/reflex zijn
spatter schreef:Een leider ben je met gevoel , een dictator mept!
Waarschijnlijk heeft het paard niet gelijk via stijgeren aangegeven dat hij het eng vond maar zijn eerdere signalen niet gezien en daar zit het probleem want had ze die wel gezien, had ze waarschijnlijk ook geweten waarom het paard bang was.
Als een paard dus stijgert is het of enorm eng of jij hebt enorm veel gemist.
Als jij om aandacht vraagt en iemand reageert niet ga je ook steeds grover in je middelen worden om toch aan te geven dat er iets aan de hand is.