Mirre (Burggraaf x Florestan) in training!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Mirre (Burggraaf x Florestan) in training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 12:33

Hallo!

Mirre is een KWPN merrie van 10 jaar. Wij rijden op dit moment nog B aangezien wij 2,5 jaar uit de wedstrijden hebben gelegen i.v.m ziektes van haar. Maar ze is over 3 maanden een jaar gezond!
(Mirre was zo scheef in haar heup en schouders dat dit bijna haar dood is geworden, wij hebben ook in het ROS magazine van januari 2015 gestaan met het hele verhaal)

Wij zijn nu vooral bezig met het activeren van de achterhand, en haar hoofd/halshouding doet er nog niet heel veel aan toe. ik heb liever dat ze wat te hoog loopt of net eruit dan dat zij helemaal zakt en op de voorhand valt (dit gebeurt en dan!).
Hier ben ik nu vooral mee bezig en gaat dan ook steeds beter. Binnenkort gaan we weer lekker lessen.

Mijn houding is ook niet altijd even goed, soms bol ik mijn rug en doe mijn schouders naar voren, dit is omdat ik 2 maanden geleden van haar afgevallen ben met als gevolg vaste rug,schouder en toen gebroken rib, gekneusde nek en hersenschudding :+
ook moet ik meer gaan zitten, op sommige foto's is het goed te zien dat ik een soort van sta in mijn zadel, hier wordt hard aan gewerkt
Ik ga naar de fysio dus dit wordt hopelijk snel weer beter!

Commentaar mag zeker, maar houd het vriendelijk!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Hier loopt ze er wat uit aan de voorkant maar ik vind het achterbeen gebruik wel fijn
Afbeelding

7. stukje middendraf, dit vinden we beide moeilijk dus hier komt ze ook wat omhoog met haar hoofd
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. nog een keer pasje veruimen
Afbeelding

11. <3
Afbeelding

Ik had al tijdje gereden er zijn dus geen foto's van het inrijden (stappen) en fotograaf had volgens mij een voorkeur voor de linkerhand :+

:wave:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:36

erg netjes hoor!Ik vind je houding helemaal niet zo slecht.Vriendelijke hand,en ze heeft een mooie hoofd/hals houding.
En dat staartje <3
Ze ziet er prachtig uit!

yeentll

Re: Mirre (Burggraaf x Florestan) in training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:45

Ziet er keuring uit! ik vind ook dat je onwijs netjes zit, kunnen hoop mensen een voorbeeld aan nemen :) Je hebt Mirre heel fijn aan het lopen hoor, gaat helemaal goed komen met jullie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:56

Gaaf dier! Heeft ze een witte staart deels?

Probeer wel echt je hakken naar beneden te houden. Zeker omdat je met spoortjes rijdt kan je haar onbewust prikken!

Kan je kijken of je kan paardrijden met fysio? Ook omdat je alles vast hebt zitten door je val?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:08

Bedankt voor jullie reacties! :)

@Ess_Ramona,
Bedankt voor je reactie, ik zal daar op letten!

ik mag gewoon rijden, alleen moet ik gewoon opletten dat ik haar niet in de weg zit en ik moet erop letten mijn armen niet te spannen. Zolang ik daar rekening mee houdt gaat het goed!

En ja die witte staart heeft ze alleen aan de bovenkant!

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:49

Ik bind het er echt super netjes uitziwn hoor respect!! Wat me op valt is dat je inderdaar wat meer op je kont mag gaan zitten en misschien je handen wat meer dragen maar nogmaals heel netjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:51

Daar is Mirre weer, wat is t ook een knap dier en wat zijn jullie bijzonder :D

Ze drukt zich eruit in de middendraf, probeer dan kleine stukjes te gaan schakelen zodat ze de rug niet meer zo weg drukt en sterk wordt aan die voorkant. 2 pasjes weg, en op zit weer terug. Ga niet te ver, want anders valt het paard uit elkaar. Dit is echt krachttraining voor Mirre.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:06

Bedankt voor jullie reactie! *D

@guusjew,
Dankjewel! Ik ga er zeker op letten!

@Joolien,
Wat leuk dat je reageert! Bedankt voor de tips! Kan ik zeker wat mee en ga er ook mee aan de slag!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:44

Ziet er fijn uit! Enige wat storend is zijn je benen vind ik. Probeer ze lang te houden. Succes!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:11

Kalender7 schreef:
Ziet er fijn uit! Enige wat storend is zijn je benen vind ik. Probeer ze lang te houden. Succes!

Dankjewel!
Ik zie het inderdaad ook op sommige fotos's. Ga er zeker op letten!

sas1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:40

Wat leuk om je training eens op een foto te zien.
Ik vind je er netjes opzitten alleen indd meer op je kont gaan zitten ;) Maar dat komt vast helemaal goed :)
Lekker gaan lessen in de toekomst dat zal jullie allebei goed doen .

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:55

sas1986 schreef:
Wat leuk om je training eens op een foto te zien.
Ik vind je er netjes opzitten alleen indd meer op je kont gaan zitten ;) Maar dat komt vast helemaal goed :)
Lekker gaan lessen in de toekomst dat zal jullie allebei goed doen .

Dankjewel voor je reactie!!
We gaan idd lekker lessen en dan komt het wel goed :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:06

Eigenlijk weinig op je rijden aan te merken. er zijn alleen wat kleine puntjes.

Hou je handen rechtop als je je paard oppakt. platte handen zijn geen probleem maar dat moet je alleen gebruiken met losrijden daarna oppakken en handen recht op.
Je zou je beugels 1 gaatje langer kunnen maken waardoor je jezelf langer kunt maken en misschien rechtop komt te zitten.

Je zegt fijn achterbeen op foto 6. maar een fijn achterbeen is gebogen en dit been is stijl.
Zoals op de link is afgebeeld http://www.bing.com/images/search?q=dre ... tedIndex=0
Dit kun je trainen door schakelen.

Succes en ga vooral zo door je rijd haar vriendelijk.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 16:17

Ufurio4e schreef:
Eigenlijk weinig op je rijden aan te merken. er zijn alleen wat kleine puntjes.

Hou je handen rechtop als je je paard oppakt. platte handen zijn geen probleem maar dat moet je alleen gebruiken met losrijden daarna oppakken en handen recht op.
Je zou je beugels 1 gaatje langer kunnen maken waardoor je jezelf langer kunt maken en misschien rechtop komt te zitten.

Je zegt fijn achterbeen op foto 6. maar een fijn achterbeen is gebogen en dit been is stijl.
Zoals op de link is afgebeeld http://www.bing.com/images/search?q=dre ... tedIndex=0
Dit kun je trainen door schakelen.

Succes en ga vooral zo door je rijd haar vriendelijk.

Bedankt voor je reactie!
Jeetje me handen had ik niet eens opgemerkt! En ik heb zelf altijd hekel aan pianohanden haha..

Je vergelijking zie ik alleen niet, ik zie op foto 6 ook gewoon een gebogen been maar kan aan mij liggen!

Bedankt iederegeval!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:29

Wat een leuk paard heb je en haar staart vind ik grappig. Over je zelf zegt over je zit dat klopt wel. Dat viel me ook al op sommige foto's wel op. Verder heb je wel een goede zit en wat je zelf aan gaf dat je daar mee bezig bent komt dat allemaal goed. En dan heb je een goede zit . +:)+

Wat ik ook goed vind van je dat nu alleen je bezig houdt met het trainen van de achterhand van je paard. Probeer eens meer te schakelen in de tempo. En probeer eens op de lange zijde een paar passen midden draf te rijden en dan weer arbeid draf en als het lukt op de zelfde lange zijde weer eens paar passen midden draf.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 16:47

jansje73 schreef:
Wat een leuk paard heb je en haar staart vind ik grappig. Over je zelf zegt over je zit dat klopt wel. Dat viel me ook al op sommige foto's wel op. Verder heb je wel een goede zit en wat je zelf aan gaf dat je daar mee bezig bent komt dat allemaal goed. En dan heb je een goede zit . +:)+

Wat ik ook goed vind van je dat nu alleen je bezig houdt met het trainen van de achterhand van je paard. Probeer eens meer te schakelen in de tempo. En probeer eens op de lange zijde een paar passen midden draf te rijden en dan weer arbeid draf en als het lukt op de zelfde lange zijde weer eens paar passen midden draf.

Bedankt voor je reactie!
Schakelen doe ik uiteraard ook! Goed voor achterhand en reactie op het been :)
Zal het wel vaker mee pakken, ik deed het wel maar niet vaak en niet altijd even consequent

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:05

Je rijdt haar echt heel fijn vind ik! +:)+
Alleen ik zie wel direct de spanning bij jou in je lichaam, ik herken het omdat ik dit zelf ook heb gehad.
Zitlessen (waarbij je dus niks met je paard hoeft te doen, zonder teugels, zodat je je schouders en nek kunt ontspannen) zijn daarvoor echt een aanrader, daar zul je heel veel baat bij hebben.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 18:19

MirandaFuego schreef:
Je rijdt haar echt heel fijn vind ik! +:)+
Alleen ik zie wel direct de spanning bij jou in je lichaam, ik herken het omdat ik dit zelf ook heb gehad.
Zitlessen (waarbij je dus niks met je paard hoeft te doen, zonder teugels, zodat je je schouders en nek kunt ontspannen) zijn daarvoor echt een aanrader, daar zul je heel veel baat bij hebben.

Bedankt voor je reactie!
Zitlessen deed ik voorheen idd!
Maar nu ik nog vast zit niet, dan wordt het alleen erger.
Dus dat moet eerst weer weg zijn :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:17

Dankjullie wel!
Ik ben ook erg blij dat ze zo goed eruit ziet en zich goed voelt!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:12

Meid, lekker zo doorgaan!
Die voorkant komt vanzelf straks met les! Jullie zijn een top team! :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 01:22

Wow gaaf die staart!

Ik zou alleen je optoming nog eens controleren... Je neusriem mag een stuk omlaag en je bakstukken wat korter, aan e hand van de onderste foto!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 10:28

Hihi bedankt allemaal voor de lieve reacties! En ja wonderpaard blijft ze haha!

@focussed,
Hihi grappig he die staart! Dat is de kleur Bay Rabicano kijk maar op bokt wikipedia daar staat mirre ook op!
Over de optoming, als ik me neusriem recht doe zit die goed, 2 vingers onder het jukbeen! Het bit zal ik eens naar kijken :)
Bedankt voor je reactie!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:36

Leuk paard! Probeer iets meer in het zadel te zitten en je hakken uit te drukken, succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:12

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Blax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:39

Als ze zich eruit drukt bij de middendraf is het inderdaad goed om kleine stukjes te oefen zoals Joolien zei. Ook zou ik proberen om middendraf niet alleen op de diagonaal te oefenen zodat ze zich er te veel op kan voorbereiden om haar rug weg te drukken. Probeer bijvoorbeeld kleine stukjes op een volte te doen