Niet willen draven/galopperen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Niet willen draven/galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:10

Hoii,

Mijn verzorgpony wil dus totaal NIET draven en/of galopperen!
In draf gaat het heel goed(Een stukje dan) en dan heb ik bijna een rondje gereden en dan stopt ze, telkens op dezelfde plek. Als ik ernaast loop gaat het goed en met lange teugel een klein beetje beter, maar als ik erop zit wil het niet! Ik heb geen idee hoe het kan en vraag dus tips :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:12

Ik denk dat je veels te lief bent......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:12

Heeft de pony geen pijn in de rug? Of te weinig spieren om te kunnen aan galopperen?
Of de pony vindt het wel best dat hij/zij niet hoeft te draven en galopperen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:14

listiglistje schreef:

Dat denk ik niet haha, heb ALLES geprobeerd!!

Renee1991 schreef:
Heeft de pony geen pijn in de rug? Of te weinig spieren om te kunnen aan galopperen?
Of de pony vindt het wel best dat hij/zij niet hoeft te draven en galopperen.

Geen pijn, heb er ook zonder zadel op gereden en toen wilde ze opzich wel(Alleen deed t mij zeer :') )
Spieren genoeg, aan de longe wil ze wel etc. ook met zadel op.
Kan opzich wel ja, maar hoe voorkom ik t :(

Birgit02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:15

Heeft ze misschien ergens last van? Zo niet heel duidelijk zijn, ze moet in draf/galop en dan moet ze dat ook doen en ook als het een klein stukje is kan je haar belonen want ze deed het.

Anoniem

Re: Niet willen draven/galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:16

Kan toch zijn dat het dan pijnlijker is als er een zadel op ligt? Misschien omdat het verkeerd ligt, en ze daar geen last van heeft als je zonder zadel zit.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:26

pferden_2002 schreef:
Heeft ze misschien ergens last van? Zo niet heel duidelijk zijn, ze moet in draf/galop en dan moet ze dat ook doen en ook als het een klein stukje is kan je haar belonen want ze deed het.

Ik heb geen idee waar ze last van zou kunnen hebben.. Ik heb het zadel ook liggen zoals het altijd ligt duss... Het helpt niet, ze heeft in de 2 uur dat we gereden hebben 1 galoppas gedaan, en ik gok zo'n 20 drafpassen....

Renee1991 schreef:
Kan toch zijn dat het dan pijnlijker is als er een zadel op ligt? Misschien omdat het verkeerd ligt, en ze daar geen last van heeft als je zonder zadel zit.

Het zadel ligt zoals het altijd ligt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:30

Tsja, ik wil geen zeikerd zijn hoor, maar is dat zadel ooit nagekeken? Ik bedoel.. Het kan altijd verkeerd liggen. Dus ook als het in jouw woorden ligt zoals het altijd ligt. Heeft ze ooit wel gedraafd en gegaloppeerd dan? Met hetzelfde zadel?
Lijkt me niet dat het beestje uit luiheid niet harder wil lopen, dan zou het echt wel op de zweep hebben gereageerd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:31

Dus jij past ook nog de schoenen die je 4 jaar geleden aan kon?

Het lijkt me een duidelijk teken wanneer het zonder zadel wel wil en met niet.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:41

Renee1991 schreef:
Tsja, ik wil geen zeikerd zijn hoor, maar is dat zadel ooit nagekeken? Ik bedoel.. Het kan altijd verkeerd liggen. Dus ook als het in jouw woorden ligt zoals het altijd ligt. Heeft ze ooit wel gedraafd en gegaloppeerd dan? Met hetzelfde zadel?
Lijkt me niet dat het beestje uit luiheid niet harder wil lopen, dan zou het echt wel op de zweep hebben gereageerd.

Jup, altijd dat zadel gehad, ook gedraafd en gegaloppeerd! Geen idee hoe het kan!

Air schreef:

Ze heeft dit zadel nog niet heel erg lang!!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:45

Mijn pony doet dit ook bij mijN bijrijder, hoewel wel steeds minder. Hij heeft geen respect voor haar en ze rijdt hem niet consequent genoeg, waardoor hij zijn eigen plan gaat trekken. Misschien heb je hetzelfde probleem? misschien wil de eigenaar je helpen, door met een longeerzweep in het midden te gaan staan bv?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:50

ZoZenn schreef:
Mijn pony doet dit ook bij mijN bijrijder, hoewel wel steeds minder. Hij heeft geen respect voor haar en ze rijdt hem niet consequent genoeg, waardoor hij zijn eigen plan gaat trekken. Misschien heb je hetzelfde probleem? misschien wil de eigenaar je helpen, door met een longeerzweep in het midden te gaan staan bv?

Hmm.. Zou kunnen ja! Het lukt me wel(Draven en galopperen) maar dan maar 1/2 passen..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:53

Precies wat m'n bijrijder ook heeft, ikzelf heb hier nooit last van. Bij ons helpt het dat ik in het midden ga staan en de pony op stem vooruit laat gaan, als hij dan eenmaal draaft moet ze heel consequent sturen en tempo controleren. Zo valt hij er niet uit, want ik sta er, en leert zij hoe ze hem zover krijgt dat hij voor haar gaat werken.

Het kan ook aan je houding liggen. Misschien rem je de pony onbewust of doe je iets anders waardoor de pony denkt dat hij moet stoppen?

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:55

Denk dat dit niet direct een oorzaak is van een niet goed passend zadel maar eerder van niet consequent genoeg rijden, zeker omdat ts aangeeft dat het steeds op dezelfde plek gebeurt. Ts, is er iemand die je helpt bij het rijden? En wat gebeurt er als je op een volte gaat rijden waarbij je niet langs het punt komt waar ze stopt? Draaft ze dan door of stopt ze dan ook?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 18:38

LisaFalco schreef:
Denk dat dit niet direct een oorzaak is van een niet goed passend zadel maar eerder van niet consequent genoeg rijden, zeker omdat ts aangeeft dat het steeds op dezelfde plek gebeurt. Ts, is er iemand die je helpt bij het rijden? En wat gebeurt er als je op een volte gaat rijden waarbij je niet langs het punt komt waar ze stopt? Draaft ze dan door of stopt ze dan ook?

Er is niemand die helpt en dan stopt ze ook

Nicksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:37

En wat doet ze als de eigenaar zelf rijd?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:43

Is dit opeens ontstaan? Deed ze het altijd wel goed?

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:49

Misschien aan de longe rijden en dan degene in het midden aanwijzingen met stem geven en zweep. En zelf zachtjes meehelpen geven en dan langzaam aan afbouwen en jij opbouwen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:53

Nico_lette schreef:
listiglistje schreef:

Dat denk ik niet haha, heb ALLES geprobeerd!!

Wat heb je geprobeerd?
Hoe pak je het aan als de pony geen zin meer heeft?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:56

Nico_lette schreef:
LisaFalco schreef:

Er is niemand die helpt en dan stopt ze ook

Hoe is jou houding?
Blokkeer jij haar onbewust met jou zit?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:45

Nico_lette schreef:
Renee1991 schreef:

Jup, altijd dat zadel gehad, ook gedraafd en gegaloppeerd! Geen idee hoe het kan!

Air schreef:

Ze heeft dit zadel nog niet heel erg lang!!

:?
Hoe kan ze het zadel niet lang hebben als ze het altijd heeft gehad?
Daarnaast hoeft dat niets te zeggen, is er een goede zadelmaker bij geweest?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:11

Zonder zadel doet ze het niet, met zadel wel. Dan zou ik toch echt het zadel (opnieuw) laten checken. Grote kans dat het paard iets veranderd is, of dat de vulling is ingezakt, en dat daardoor het zadel niet meer past. Dat kan al na twee weken zijn na de laatste controle.....

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:13

TS, misschien is het handig een filmpje te plaatsen dan zal het snel duidelijk zijn of het probleem rijtechnisch is of een slecht passend zadel

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:28

Als het altijd op dezelfde plek is waar de rem erop gaat is het haar denk ik al vaak gelukt om dan ook niet verder te hoeven werken
Wat heb je allemaal al gedaan als dit gebeurd??
En wat als iemand even met een zweep achter de pony gaat staan ( niet slaan maar even bewegen die zweep is vaak al genoeg)lukt het dan wel?
Wat voor pony is het..... laat me raden een shet??

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 16:38

aerdenhout1 schreef:
Als het altijd op dezelfde plek is waar de rem erop gaat is het haar denk ik al vaak gelukt om dan ook niet verder te hoeven werken
Wat heb je allemaal al gedaan als dit gebeurd??
En wat als iemand even met een zweep achter de pony gaat staan ( niet slaan maar even bewegen die zweep is vaak al genoeg)lukt het dan wel?
Wat voor pony is het..... laat me raden een shet??

De zweep erbij(Natuurlijk niet al te hard), met haar erlangs lopen en draven.
Helpt helemaal niets. Een Welsh/Arabiertje haha:)