)Mijn paard liep eindelijk na een lange tijd best goed maar probeerde
vaaaaak haar tong over het bit te gooien ( nouh zo ongeveer de hele tijd)
opzich had ik hier niet superveel last van, maar toch begon het steeds vaker voor te komen en begon ze echt te drammen.
Toen ben ik op advies naar de ruitershop gegaan en daar is mij een duur bit aangesmeerd (een correctiebit voor de tong er niet meer over te gooien).
Die eenmaal gekocht na een lange vragenronde aan de eigenaar daar, of dat ding wel goed was en of het niet scherper was en bla bla bla... neeh alles zou perfect gaan! (letterlijk zijn woorden!!!!)
Nou ik er de eerste dag mee rijden echt ze flipte helemaal, niet normaal meer, dus ik naar mijn instructrice gegaan en die vond het ook allemaal vreemd.
Toch ben ik zo eigenwijs het de volgende dag weer te gaan proberen met dat bit. en hoopte dat haar verzet kwam doordat ze er nog aan moest wennen ofzo.. maja de tweede dag ook helemaal flippen...
Ik durf dit hier haast niet te zeggen, maar ben hierna nog 2 keer met dit bit gaan rijden waarbij het allebei de keren wel goed maar gespannen ging, alleen raakte ze erg in paniek als ik met mijn teugels bewoog en er dus gewoon mee reed. Nou na deze dagen had mijn vader les en toen flipte ze weer (zit ook meer aan de mond). de dag erna had ik weer les en weer ging het heel slecht. We hebben het gewone bit erin gehangen en toen ging het allemaal iets ontspannener. Maar ze zat supervast en het was echt zielig dat ik dat besluit niet eerder had genomen want ze liep met haar oude bit weer veel geruster en blijer
Ik heb de hele les eraan gewerkt om haar weer ontspannen en los te krijgen en minder stug enzo..
Vandaag ben ik weer gaan rijden en het ging weer heel slecht, ze was heel stijf en opeens best lomp in de mond, en heel moeilijk en dwars, en vind dit echt verschrikkelijk, heb echt het idee dat ik mijn paard verknoeid heb door dat stomme bit!
Ik hoop dat iemand het vage verhaal snapt en er wat over kan zeggen
iig
xxx Maris
het bij vragen: mail me