Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Gydja schreef:xkimmieejj schreef:Gydja, ik zie het verschil ook niet heel erg goed! alleen dat er iets tussen jou en je paard zit..
Ik zou nu alleen een BBP willen omdat ik dan geen vieze billen krijg
Dat zou echt een reden zijn voor de aanschaf van zo'n ding.
Angela schreef:Bij veel paarden die dagelijks zonder zadel gereden worden verschijnen er op den duur witte haren op de plek van de zitbeenknobbels van de ruiter. Witte haren = drukplekken. Je moet wel heel veel spek op je kont hebben wil een paard geen last krijgen van deze erg plaatselijke inwerking.
xkimmieejj schreef:Hahahah jaa daar kan ik heeel goed inkomen! Ik mag met vieze paardrijbroeken de woonkamer niet inkomen whahaha
Gydja schreef:xkimmieejj schreef:Hahahah jaa daar kan ik heeel goed inkomen! Ik mag met vieze paardrijbroeken de woonkamer niet inkomen whahaha
hahaha ik ook niet mag dan niet op de stoel gaan zitten in de woonkamer![]()
Het lijkt me ook wel fijn om een BBP te hebben van een bontje als je een lange rit besluit te maken. Of als je een ouder paard met een wat uitstekende ruggengraat hebt. Zit ook niet zo fijn.
HorseTopShop schreef:Angela schreef:Bij veel paarden die dagelijks zonder zadel gereden worden verschijnen er op den duur witte haren op de plek van de zitbeenknobbels van de ruiter. Witte haren = drukplekken. Je moet wel heel veel spek op je kont hebben wil een paard geen last krijgen van deze erg plaatselijke inwerking.
Ik heb ruim 12 jaar zonder zadel gereden op 1 van mijn paarden i.v.m. rugklachten. Nergens witte plekken
HorseTopShop schreef:Het zadel is "uitgevonden" voor mensen die zelf de balans niet hebben om zonder zadel te kunnen blijven zitten.
De eerste mensen die op paarden gingen rijden (denk bijvoorbeeld aan de indianen die het nog steeds doen) hadden echt niet meteen een zadel.
Ik ben van mening dat het niet slecht is voor de rug. Tenzij, wat LisaFaded als zei, je op de rug gaat zitten bonken. Maar bonken is natuurlijk niet de bedoeling.
HorseTopShop schreef:Het zadel is "uitgevonden" voor mensen die zelf de balans niet hebben om zonder zadel te kunnen blijven zitten.
De eerste mensen die op paarden gingen rijden (denk bijvoorbeeld aan de indianen die het nog steeds doen) hadden echt niet meteen een zadel.
Ik ben van mening dat het niet slecht is voor de rug. Tenzij, wat LisaFaded als zei, je op de rug gaat zitten bonken. Maar bonken is natuurlijk niet de bedoeling.