En hobbelen deed ik! 
Hier alle paarden op een rij: De Grote Vriendelijke Reus en een Fries
Dit is O'Neill, 7 jaar en een Landwind (andere afstamming wist ze niet precies meer). Een paar weekjes geleden begonnen met rijden een paar keer per week. Toen was hij ontzettend fris en vol spanning.. Dat is nu al een heel stuk minder geworden. Ook zijn rare schrik/spring/... kuren doet hij bijna niet meer nu hij weer regelmatig gereden wordt, maar het was wel weer even leren zitten
Nu schrikt hij soms nog eventjes, maar gaat dan niet meer abnormaal lopen doen.. Dus nog eventjes en dan kunnen we de martingaal er ook afhalen (maar cap bijft nog wel even zitten
)..Zo 'gespannen' liep hij eerst:

En nu eigenlijk alleen nog in het begin en tijdens de galop (dat vindt ie nog wat moeilijk).. Verder gaat hij steeds beter lopen en dus kunnen we steeds meer doen, scherpe bochten vindt ie nog wat moeilijk (bijv afwenden), maar de overgangen gaan al steeds beter..
Hier begint hij nog wat gespannen:

maar begint al gauw wat meer te ontspannen:

Maar hij probeerde het wel om er even tussenuit te piepen.. beetje wazige foto (met mij er wazig op) maar vond m wel grappig..

Galop foto.. zoals ik zei nog wel wat gespannen, maar ik had t nog niet gezegd of hij begon al met wat te ontspannen in de galop..

En hier ging hij nog steeds beter, steeds ontspannender lopen..

en zo loopt ie lekker dus was ie bijna klaar..

Nog even z'n koppie:

en een totaalplaatje:

Met dit paardje wil ik ook in de toekomst wat gaan springen, maar dus eerst de dressuur goed voor elkaar..
En ow ja.. voordat jullie vragen of ik kleurenblind ben
ik doe niet aan setjes..
daarom een groen schabrak en blauwe peesbeschermers 
. Lekker belangrijk van die setjes, als je maar kan rijden.
).

Wie let daar nou op ?