Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mrie schreef:Een quarter is geen pony, het is een paard. Deze paarden zijn er op gebouwd om met het hoofd laag en een licht gebogen hals te lopen.
Als ik naar je eerste foto kijk dan vind ik dat ze haar hoofd te hoog houd. Ziet er mooi uit voor een willekeurige pony maar dus niet voor een quarter. Ik ben bang dat ze door die houding pijn in nek en rug krijgt den dat ze daarom haar hoofd heel hoog gaat steken. Ze probeert te ontsnappen aan jouw teugel en ze maakt een holle rug.
Ga eens op zoek naar iemand die je meer kan vertellen over hoe het nou zit met het rijden op een quarter want dat is echt een beetje anders dan een gewone pony. En zoek maar eens naar afbeeldingen van quarter met google, dan zie je misschien nog beter wat ik bedoel
mrie schreef:De schofthoogte zegt in dit geval niets. Dat ze al twee jaar zo loopt wil voor mij toch echt zeggen dat je beest een flink probleem heeft. Want dat ze dat al twee jaar doet wil niet zeggen dat dat ook goed is.
Je zou ook kunnen zoeken op hunters in amerika. Dat zijn quarters die op een soort van engelse manier gereden worden.
piezze schreef:Paardrijden is eel 1 van de moeilijkste sporten. Niemand komt verder in de paardensport zonder begeleiding in het begin. Ik snap niet dat iemand je dit paard toevertrouwt maar je onthoudt van goede begeleiding. Besef dat je de pony onrecht aandoet door zo door te gaan. Met de kop in de lucht en de achterbenen in Tokyo weet je zeker dattie met pijn loopt.