Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
chimello schreef:Barcoootje schreef:ik vindt het prima als ze met 3 worden in gereden vanaf 2/2.5 kan je ze laten wennen aan halster enzo
Vanaf 2 pas wennen aan een halster? Hoe moet zo'n paard dan half-wild naar een DA of hoefsmid zonder een halster voor die tijd?
Mijn veulens krijgen ze meteen om.
baszo17 schreef:ik vind het per paard verschillend.
Het ene paard is er als 3 jarige echt klaar voor, zowel lichamelijk als geestelijk om nieuwe informatie op te doen door middel van berijden.
Mijn eigen paard is als 3 jarige voor de wagen gezet. onder het zadel is ze pas als 5 jarige zadelmak gemaakt. Ze was qua gedrag heeeel lang baby, maar lichamelijk wel klaar om aan het werk te gaan. Bewust heb ik gewacht met het zadelmak maken vanwege haar jonge en frisse gedrag.
ik heb het hier over rustig aan oppakken, zadelmak maken en doorrijden.
Wel sluit ik me aan bij het feit dat jonge paarden als 3 jarige zadelmak worden gemaakt en als 5 jarige zz springen of dressuur lopen... (Bij wijze van spreken) Ik vind dat persoonlijk te snel...
baszo17 schreef:ik vind het per paard verschillend.
Het ene paard is er als 3 jarige echt klaar voor, zowel lichamelijk als geestelijk om nieuwe informatie op te doen door middel van berijden.
Mijn eigen paard is als 3 jarige voor de wagen gezet. onder het zadel is ze pas als 5 jarige zadelmak gemaakt. Ze was qua gedrag heeeel lang baby, maar lichamelijk wel klaar om aan het werk te gaan. Bewust heb ik gewacht met het zadelmak maken vanwege haar jonge en frisse gedrag.
ik heb het hier over rustig aan oppakken, zadelmak maken en doorrijden.
Wel sluit ik me aan bij het feit dat jonge paarden als 3 jarige zadelmak worden gemaakt en als 5 jarige zz springen of dressuur lopen... (Bij wijze van spreken) Ik vind dat persoonlijk te snel...