Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElineCath schreef:Vind het een beetje kort door de bocht dat er reacties worden gegeven dat hij het waarschijnlijk niet leuk vind. Ts geeft helemaal niet in detail aan wat ze precies met hem doet, dus er maar vanuit gaan dat hij elke dag een uur in de bak getraind word is niet eerlijk. Wie weet gaat ze ook wel veel naar het bos ofzo.
Ik zou toch ook kijken naar lichamelijke problemen, als dat is uitgesloten kan het ook gewoon klieren zijn. Niet elk paard is nou eenmaal even makkelijk haha
jaleesa89 schreef:Je bent idd niet echt tactisch met hoe je hem het een en t ander duidelijk wil maken.
We hebben hier ook 4,5 jarige net zadelmakke paarden en als die omhoog komen worden ze voorwaarts gereden, niet voor de kop geramd.
Verander je methode en zorg voor meer afwisseling, dan heb je hem zo weer op de rit.
quintusgl schreef:Sorry, maar de hele manier waarop je met hem bezig bent......ik zou me ook tegen de wand aan gooien als ik hem was.
Jong paard (hoe jong als ik vragen mag), elke dag rijden, oefeningen die ik niet zou vragen alvorens hij geleerd heeft zijn balans onder de ruiter te bewaren, oplossen door hem een klap voor de kop te geven, (dan wil ik niet weten hoe hard je gemept hebt toen je er zgn "klaar" mee was.
Ga eens naar het paard kijken, geloof niet altijd dat je goed moet zorgen dat jij de baas bent. Sommige paarden hebben meer aan een samenspel. Kijk wat hij aangeeft en reageer erop. Leer het paard eerst kennen (en dan bedoel ik niet qua tijd, maar hoe hij reageerd op dingen). Stap terug eventueel.
Maar los het eens op zonder meteen te meppen.
Als je wederzijds respect hebt dan kan je zoveel meer! En je zult zien dat je dan pas kan genieten.
Punz schreef:Eerst maar eens lichamelijke problemen/ongemakken uitsluiten voordat je verder wat doet. Dierenarts en fysio dus.
Is er lichamelijk echt niets aan de hand, dan maar eens met een prof overleggen of je je paard niet aan het overvragen bent met het werk wat je doen.
Is het dit allemaal niet: dan zsm een prof inschakelen om je paard dit kunstje af te leren, en niet zelf blijven proberen.. ( ja... Ik denk dan aan Gert vh Hof.)
@Crazyshar: Je hebt het over de Sjiem van Jeroen Dubbeldam... Jawel, de Olympisch kampioen. Jeroen durfde er niet meer op....Dit probleem is toen ook opgelost door Gert.