Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ragdollcat schreef:Ik las dat je een instructeur hebt? die zou je moeten kunnen helpen en anders vlot naar een ander gaan zoeken.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat je het rustig aan moet doen en kilometers maken moet, het moet eerst maar eens leren jou te dragen en daarin balans te vinden voor dat je weer een stapje verder gaat.
Het is helaas verpest door de vorige eigenaars, maar is wel weer goed te krijgen mits je het goed doet.
FriesWytske schreef:Denk dat je instructeur gelijk heeft. Je moet gewoon kilometers gaan maken. Je paard moet eerst de balans onder de ruiter/amazone vinden. En omdat het begin niet goed is gegaan. Moet hij dat bij jouw dus weer helemaal leren, hoe dat wel moet. Trek hier gerust een half jaar of langer voor uit. Als de gangen bij het longeren wel goed zijn. Komt dat straks ook wel onder het zadel. Zolang jij hem niet in de weg gaat zitten. En hem die tijd geeft, zal hij op een gegeven moment echt wel gaan ontspannen onder het zadel.
Snap ook niet waarom er direct weer van alles aan een jong paard moet worden gehangen. Om hem in de juiste houding te laten lopen. Hier gebeurt dat dus niet.
Ragdollcat schreef:Dan kun je beter naar je instructeur luisteren en zijn adviezen aannemen, dan komt het vanzelf goed.
Die ziet immers jouw dier in het echt en ziet hoe het gaat etc.
Blijf je daar gewoon bij.
Zoals wat ik al zei, hij heeft gelijk en moet je kilometers maken zodat jouw paard jou leert dragen en in balans te kunnen lopen. Je wilt teveel en meteen perfect en dat kan niet, zeker niet als jouw paard verpest is door de vorige eigenaren.
Op de bokt roepen ze verschillende dingen, daarvan kun je in de war raken en doe je anders dan wat jouw instructeur je leert, dat gaat elkaar tegenwerken. Hou je gewoon bij je instructeur.
dresjoepie schreef:Als paard verder gezond is en je zadel goed past !!!
Idd kilometers maken los teugeltje veel wendingen wisselen in tempo en gang Eerst maar eens paard op zijn eigen benen en los door het lijf laten lopen Zodat het paard kan leren zijn lijf te gebruiken
Alet schreef:dresjoepie schreef:Als paard verder gezond is en je zadel goed past !!!
Idd kilometers maken los teugeltje veel wendingen wisselen in tempo en gang Eerst maar eens paard op zijn eigen benen en los door het lijf laten lopen Zodat het paard kan leren zijn lijf te gebruiken
Wat betreft het losse teugeltje ben ik het niet helemaal met je eens.
Ik begrijp wat je bedoelt (geen dwang en ontspanning), maar een jong paard dat problemen heeft met balans heeft steun nodig van zowel been als hand van de ruiter. Niet trekken of laten hangen, maar wel steun. Het lange teugeltje komt daarna
De tip om vooral naar je instructeur te luisteren vond ik eigenlijk nog het beste advies hihi.
Geef je paard wat de vorige eigenaar niet heeft gegeven: de tijd!
Alet schreef:dresjoepie schreef:Als paard verder gezond is en je zadel goed past !!!
Wat betreft het losse teugeltje ben ik het niet helemaal met je eens.
Ik begrijp wat je bedoelt (geen dwang en ontspanning), maar een jong paard dat problemen heeft met balans heeft steun nodig van zowel been als hand van de ruiter. Niet trekken of laten hangen, maar wel steun. Het lange teugeltje komt daarna
De tip om vooral naar je instructeur te luisteren vond ik eigenlijk nog het beste advies hihi.
Geef je paard wat de vorige eigenaar niet heeft gegeven: de tijd!
cntesfaye schreef:gekvanfleur schreef:Nee, dan denk ik dat het probleem eerder de galop zou zijn.![]()
Het is een mengelmoesje met wel een lastige bouw hoor, dat klopt!
Hij is wat kort gebouwd.
Daar gaat het vooroordeel over de Draver weer, lol. Laat maar. Succes met je paard.
Joolien schreef:Denk er ook om dat de ruiter hier een groot aandeel in kan hebben. Dus de ruiter dient ook heel ontspannen te zijn. Het paard ruim belonen, over de manenkam aaien, wat schakelen door langzamer te gaan lichtrijden zodat het paard sterker wordt.
Idd Alet, geen los teugeltje maar juist een contactteugel. Je paard meot ook vertrouwen krijgen in de ruiterhand.