Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
Maar voor hetzelfde geld ligt het probleem dus niet bij het zadel.
de bak rijdt zwaar, dat werkt dan wel weer mee
Qua het rijden en reageren zelf, ik ben er vorig jaar afgeslingerd en dat is geeindigd met een botbreuk, daarom is het soms wel lastig om haar te vertrouwen, gelukkig ben ik nog een ander paard gewend die er altijd op een buitenrit vandoor ging, daardoor word ik niet paniekig op dat moment, maar zorg ik er juist voor dat ik zwaar en stevig/rechtop zit, ook als ik haar buien aanzie komen en met het aangalopperen hou ik haar hoofd omhoog zodat ze niet kan bokken.
Tegenwoordig longeer ik haar voor het rijden en dan echt wel 20 minuten/half uur. Ze heeft dan nog genoeg energie, maar is wel fijner te rijden
Ze doet het ook deels, omdat ze het koud heeft als ik de deken eraf haal denk ik, omdat ze dan ook veel meer uit haar plaat gaat aan de longe!
). Zowel aan de longe als ohz (vooruit... net 5x Los ohz geweest...wel met de storm ook gewoon) nooit problemen met dat ze uit haar plaat gaat. Kan haar 10 minuten longeren terwijl ze doodbraaf is, vervolgens losgooien dat ze echt flink gaat knetteren en na 10 minuten (soms komt er ineens een ander paard bij dan mag je niet meer losgooien) vanuit het knetteren weer pakken en meteen weer braaf aan de longe.

)Of een slofje eraan zodat je als ze gaat wat meer controle hebt?