Tweede wedstrijd met palomino King

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Tweede wedstrijd met palomino King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:02

Hallo allemaal!

Gisteren (28-12-2014) hadden King en ik onze tweede onderlinge wedstrijd. In ons vorige topic: [RT-HAW] Allereerste wedstrijd met palomino King hadden we onze allereerste wedstrijd samen.

Ik rij King nu zo'n 8 maanden. In die tijd hebben we echt al heel wat bereikt vind ik zelf. King had een hele poos nauwelijks wat gedaan en ik ben echt vanaf 0 begonnen met hem.

King was echt moddervet toen ik met hem begon. Hij is nu nog steeds iets te dik maar als ik zie waar we vandaan komen vind ik dit al een onwijze verbetering.

Wij starten in de B en worden tijdens deze competitie met 1 andere combinatie in de B en verder 3 manegeruiters die F-proefjes rijden in een groep gezet. Dit keer was ik, net zoals de vorige keer, 2x eerste! Ik had 192 (64%) en 203 (67.7%) punten.

We hebben de afgelopen tijd heel hard gewerkt aan die achterhand trainen. King is overbouwd, heeft een iets weke rug en heeft sowieso al niet zulke goede heupen/bekken/billen. We rijden dus erg veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen om zo die achterkant sterker te krijgen. Ondertussen werken we ook nog steeds aan dat die goed aan mijn been blijft. King is liever lui dan moe en dus moet ik hem vaak echt aan de pruttel houden.

We zijn er zeer zeker nog lang niet maar als ik kijk naar hoe we in april de bak door gingen ben ik stiekem toch wel al heel trots op ons.

Nu dan de foto's en het filmpje is van de tweede proef. Oh en het zadel zou inderdaad misschien een tikkeltje naar achteren mogen maar op zich valt dit nog wel mee. Door zijn weke rug en hoge kont lijkt het al snel dat die teveel naar voren ligt. We gebruiken nu een anatomische singel en deze houdt het zadel aardig goed op zijn plek.

Afbeelding

Best wel al tevreden met dit beeld, die activiteit begint erin te komen!
Afbeelding

Heel fijn plaatje vind ik zelf!
Afbeelding

Gebroken lijn 5 meter
Afbeelding

Galop, zijn beste gang vind ik.
Afbeelding

Afbeelding

Grote volte doorzitten
Afbeelding

B afwenden en arbeidsstap. Heel moeilijk puntje want hij valt dan vaak 'dood' de stap in, hij blijft niet actief in die overgang.
Afbeelding

Middendraf (sorry krijg de foto niet gedraaid)
Afbeelding

Pfoe en klaar met de eerste proef!
Afbeelding

En dan het filmpje van de tweede proef:

Tips? Ja graag! Daar leren wij alleen maar van!!

marlo09

Re: Tweede wedstrijd met palomino King

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:06

Op sommige foto's zijn je hakken nogal hoog....
Maar ik vind het er wel al heer erg fijn uitzien! +:)+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:16

Wat mij als eerste opvalt in het filmpje is de onrus in je eigen lichaam... en dan met name je benen... probeer deze stiller te houden en ook goed druk te houden op beide beugels...

daarnaast mag je van mij je ellebogen iets meer buigen en mag je hand van mij meer mee naar voren. Nu lijkt het er op dat je ze best vast zet, dit is weer terug te zien in het halsstrekken waar je pony nog niet constant in is.

Hieruit maak ik ook op dat de aanleuning nog niet 100% bevestigd is...

mijn tip is om te gaan werken aan rust in je eigen lijf en ontspanning in de aanleuning van je pony met behoud van activiteit in het achterbeen...

succes

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:17

mooie proef en nette punten!
volgesmij mag alleen je zadel wel een stukje naar achter hij licht teveel op de schouder.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:29

ynskek schreef:
Wat mij als eerste opvalt in het filmpje is de onrus in je eigen lichaam... en dan met name je benen... probeer deze stiller te houden en ook goed druk te houden op beide beugels...

daarnaast mag je van mij je ellebogen iets meer buigen en mag je hand van mij meer mee naar voren. Nu lijkt het er op dat je ze best vast zet, dit is weer terug te zien in het halsstrekken waar je pony nog niet constant in is.

Hieruit maak ik ook op dat de aanleuning nog niet 100% bevestigd is...

mijn tip is om te gaan werken aan rust in je eigen lijf en ontspanning in de aanleuning van je pony met behoud van activiteit in het achterbeen...

succes

Halsstrekken is een zeeeer moeilijk puntje, hij durft nog niet goed te zakken, ik moet hem hier echt nog veel bij helpen, vandaar de onrust inderdaad daarbij. Ik ga ermee aan de slag, dankje!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:30

IvankBacardi schreef:
mooie proef en nette punten!
volgesmij mag alleen je zadel wel een stukje naar achter hij licht teveel op de schouder.

Dankje. En zoals in de openingspost is te lezen valt het met dat zadel wel mee, hij zou ietsje weer naar achter kunnen maar door zijn weke rug en hoge kont lijkt het erger dan dat het is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:35

Ik heb je eerste topic ook gezien en vind er wel vooruitgang in zitten. King is niet van jezelf maar toch is het misschien een optie om in een ander zadel te investeren. Dit zadel is voor hem en voor jou niet goed. De onrust in je lichaam, slingerbenen enz komt grotendeels door het zadel. En ja, het ligt te ver naar voren waardoor de kussens ook op de verkeerde plek drukt en daardoor zal hij zijn rug waarschijnlijk vasthouden en niet zijn hals strekken(bvb) Zorg dat je handen en onderarm meer in één lijn komen met zijn mond.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:43

bigone schreef:
Ik heb je eerste topic ook gezien en vind er wel vooruitgang in zitten. King is niet van jezelf maar toch is het misschien een optie om in een ander zadel te investeren. Dit zadel is voor hem en voor jou niet goed. De onrust in je lichaam, slingerbenen enz komt grotendeels door het zadel. En ja, het ligt te ver naar voren waardoor de kussens ook op de verkeerde plek drukt en daardoor zal hij zijn rug waarschijnlijk vasthouden en niet zijn hals strekken(bvb) Zorg dat je handen en onderarm meer in één lijn komen met zijn mond.

Ik zou inderdaad erg graag een ander zadel willen maar om dat nou helemaal zelf te moeten gaan kopen terwijl die inderdaad niet van mij is....ik moet ook mijn eigen studie betalen dus kan niet meteen honderden euro's missen... en de eigenaresse kan dat ook niet betalen.... is niet een heel makkelijk puntje dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:48

Ik ben even het filmpje aan het kijken maar ik vind het mn iet lekker draven, hij houd zeich erg vast in de rug en is soms ook niet rad. Zou eens kijken of hij niet wat mankeert in de rug.
Buiten dat, mag hij ook actiever draven, maar ik vraag me af of hij dat kan. Je zegt dat galop zijn beste gang is, klopt, maar ook nog echt niet voldoende, hij galoppeert bijna in 4-takt en kan zich achter niet lekker dragen. Linksom gaat dat trouwens iets beter, maar rechtsom zet hij het binnen achterbeen er slecht bij.

Wat zou ik gaan doen? Een osteopaat laten komen en hem los latne maken in de rug. Als hij los wordt, kun jij ook rustiger gaan zitten, nu is het een wisselwerking.
Daarna, eerst actief maken, hem goed zijn lijf laten gebruiken. De overgang terug? Doe deze eerst door langzamer te gaan lichtrijden, zo kun je evengoed met je been blijven aanvullen zodat hij actief in de stap komt. neem hier je tijd voor, in het begin mag je hier een paar rondjes over doen. En als hij dan alsnog dood valt in de stap, meteen weer wegdraven. Hij moet leren voorwaarts te blijven denken.

Verder bne je geneigd met halsstrekken terug te gaan werken om contact te houden, maar rijdt juist naar de hand toe, geef lengte en been zodat hij je hand op gaat zoeken. Ook dit moet je oefenen. Maar probeer de neiging om terug te rijden met je hand te laten gaan.

maar eerst die rug, ik vind m niet lekker lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:00

_Linn_ schreef:
bigone schreef:

Ik zou inderdaad erg graag een ander zadel willen maar om dat nou helemaal zelf te moeten gaan kopen terwijl die inderdaad niet van mij is....ik moet ook mijn eigen studie betalen dus kan niet meteen honderden euro's missen... en de eigenaresse kan dat ook niet betalen.... is niet een heel makkelijk puntje dus.

Snap ik helemaal maar het kan zo zijn dat je nu voor nop aan het trainen bent en erger, je kunt hem helemaal 'de vernieling in rijden. Ik bedoel dit niet verkeerd maar ik heb helaas veel voorbeelden gezien waarbij dit gebeurde en dan hoeft het helemaal geen sportpaard te zijn. Toen mijn dochter nog studeerde kreeg zij in haar toenmalige woonplaats een paard aangeboden. Ook dat zadel lag niet goed en door haar ervaring had ze het snel door. Ondanks dat ze geen geld had heeft ze toch de beslissing toen genomen om vier maanden volledig te lenen en toen een goed zadel gekocht dat op meerdere paarden aanpasbaar was. Ze heeft vier jaar op het paard gereden, van nul naar zz-l en het zadel heeft ze nog steeds, inmiddels al 20 jaar oud maar ze gebruikt hem nog steeds. Ik ben tegen het jezelf in de schulden steken maar als je het paard kapot rijd dan kost het nog veel meer. Ik vind het zadel absoluut niet op King passen en dat is zonde want het is een leuk dier waar nog veel meer inzit. En je doet jezelf en King te kort, rijden zonder goed passend harnachement is foute zuinigheid.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:02

Joolien schreef:
Ik ben even het filmpje aan het kijken maar ik vind het mn iet lekker draven, hij houd zeich erg vast in de rug en is soms ook niet rad. Zou eens kijken of hij niet wat mankeert in de rug.
Buiten dat, mag hij ook actiever draven, maar ik vraag me af of hij dat kan. Je zegt dat galop zijn beste gang is, klopt, maar ook nog echt niet voldoende, hij galoppeert bijna in 4-takt en kan zich achter niet lekker dragen. Linksom gaat dat trouwens iets beter, maar rechtsom zet hij het binnen achterbeen er slecht bij.

Wat zou ik gaan doen? Een osteopaat laten komen en hem los latne maken in de rug. Als hij los wordt, kun jij ook rustiger gaan zitten, nu is het een wisselwerking.
Daarna, eerst actief maken, hem goed zijn lijf laten gebruiken. De overgang terug? Doe deze eerst door langzamer te gaan lichtrijden, zo kun je evengoed met je been blijven aanvullen zodat hij actief in de stap komt. neem hier je tijd voor, in het begin mag je hier een paar rondjes over doen. En als hij dan alsnog dood valt in de stap, meteen weer wegdraven. Hij moet leren voorwaarts te blijven denken.

Verder bne je geneigd met halsstrekken terug te gaan werken om contact te houden, maar rijdt juist naar de hand toe, geef lengte en been zodat hij je hand op gaat zoeken. Ook dit moet je oefenen. Maar probeer de neiging om terug te rijden met je hand te laten gaan.

Bedankt voor je bericht! Hij is laatst weer behandeld door de osteopaat, hij wordt elk half jaar behandeld. En de osteopaat was juist erg tevreden! Hij heeft elke keer een paar plekjes die iets vast zitten maar dit wordt elke keer minder! Het is bij hem dus echt een kwestie van sterker maken en spieren kweken!

Verder zal ik dat van de overgang terug naar stap eens gaan proberen, dankje! En dat van het halsstrekken gaan we ook blijven oefenen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:07

Citaat:
Snap ik helemaal maar het kan zo zijn dat je nu voor nop aan het trainen bent en erger, je kunt hem helemaal 'de vernieling in rijden. Ik bedoel dit niet verkeerd maar ik heb helaas veel voorbeelden gezien waarbij dit gebeurde en dan hoeft het helemaal geen sportpaard te zijn. Toen mijn dochter nog studeerde kreeg zij in haar toenmalige woonplaats een paard aangeboden. Ook dat zadel lag niet goed en door haar ervaring had ze het snel door. Ondanks dat ze geen geld had heeft ze toch de beslissing toen genomen om vier maanden volledig te lenen en toen een goed zadel gekocht dat op meerdere paarden aanpasbaar was. Ze heeft vier jaar op het paard gereden, van nul naar zz-l en het zadel heeft ze nog steeds, inmiddels al 20 jaar oud maar ze gebruikt hem nog steeds. Ik ben tegen het jezelf in de schulden steken maar als je het paard kapot rijd dan kost het nog veel meer. Ik vind het zadel absoluut niet op King passen en dat is zonde want het is een leuk dier waar nog veel meer inzit. En je doet jezelf en King te kort, rijden zonder goed passend harnachement is foute zuinigheid.

Nouja ik zou niet zeggen dat het zadel absoluut niet goed ligt, ik heb veel malen erger gezien.
Dit is voor mij ook echt een heel lastig punt. Ik wil inderdaad echt graag een ander zadel en ik weet inderdaad dat er nog veel meer uit King kan komen dan nu. Maar ik vind dit ook gewoon een iets lastig puntje om aan te dragen bij de eigenaresse omdat ik weet dat zij niet zoveel geld heeft en ik niet wil doen overkomen alsof ik alles beter weet. Ik heb al een aantal dingen gevraagd aan haar, enkel en alleen zodat King er beter van wordt, maar zij moet daar dan weer voor betalen en dat vind ik dus lastig. De singel die we nu gebruiken heb ik dus ook maar meebetaald omdat hierdoor het zadel beter bleef liggen, maar ook dit vond ik al lastig door te geven....

Maar stel ik zou gaan kijken voor een ander zadel, welk zadel denken jullie wat goed zou zijn voor King?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:13

_Linn_ schreef:
Joolien schreef:

Bedankt voor je bericht! Hij is laatst weer behandeld door de osteopaat, hij wordt elk half jaar behandeld. En de osteopaat was juist erg tevreden! Hij heeft elke keer een paar plekjes die iets vast zitten maar dit wordt elke keer minder! Het is bij hem dus echt een kwestie van sterker maken en spieren kweken!

Verder zal ik dat van de overgang terug naar stap eens gaan proberen, dankje! En dat van het halsstrekken gaan we ook blijven oefenen!

Goed dat ie nagekeken wordt, maar toch zou ik verder kijken. Ik vind m echt niet lekker lopen. Kan me er verder niet te vinger op leggen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:30

King heeft van zichzelf gewoon echt al moeite met ontspannen. Hij is vroeger mishandeld geweest en dit uit ook in zijn gedrag. Dit is al 10 malen beter dan wanneer ik met hem begon en al helemaal sinds de eigenaresse hem heeft. Hij heeft ook een peesblessure gehad waardoor die lang uit de running is geweest en hij moest echt het vertrouwen weer opbouwen om op zijn eigen benen te durven lopen. Als je kijkt naar ons allereerste topic hier: [RT-HAW] Palomino King @ work zie je pas hoe 'goed' die eigenlijk nu loopt in vergelijking met toen. Toen liep die al helemaal niet goed, enkel doordat die zichzelf vast houdt omdat die niet durft te ontspannen. Als ik enkel met een lang teugeltje ga draven ontspant die ook echt niet, hij zou dan niet snel zijn hoofd omlaag brengen in ontspanning. Laatst ging ik een keer met het westernzadel op hem rijden en ik wiebelde gewoon alle kanten op omdat hij mij echt niet liet zitten doordat die zo totaal niet ontspande.
Los in beweging is er niks aan de hand, dan durft die wel te ontspannen en loopt die gewoon goed. Kijk, hij zal nooit zo soepel gaan lopen als een langbenige 3-jarige maar ik geloof niet dat die verder nog ergens last van heeft.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:45

Ik zal eens even een topic openen hier bij Harnachement met de vraag over welk zadel goed zou zijn, kijken wat daar gezegd wordt en dan kan ik in ieder geval gewoon eens wat gaan inventariseren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:37

_Linn_ schreef:
King heeft van zichzelf gewoon echt al moeite met ontspannen. Hij is vroeger mishandeld geweest en dit uit ook in zijn gedrag. Dit is al 10 malen beter dan wanneer ik met hem begon en al helemaal sinds de eigenaresse hem heeft. Hij heeft ook een peesblessure gehad waardoor die lang uit de running is geweest en hij moest echt het vertrouwen weer opbouwen om op zijn eigen benen te durven lopen. Als je kijkt naar ons allereerste topic hier: [RT-HAW] Palomino King @ work zie je pas hoe 'goed' die eigenlijk nu loopt in vergelijking met toen. Toen liep die al helemaal niet goed, enkel doordat die zichzelf vast houdt omdat die niet durft te ontspannen. Als ik enkel met een lang teugeltje ga draven ontspant die ook echt niet, hij zou dan niet snel zijn hoofd omlaag brengen in ontspanning. Laatst ging ik een keer met het westernzadel op hem rijden en ik wiebelde gewoon alle kanten op omdat hij mij echt niet liet zitten doordat die zo totaal niet ontspande.
Los in beweging is er niks aan de hand, dan durft die wel te ontspannen en loopt die gewoon goed. Kijk, hij zal nooit zo soepel gaan lopen als een langbenige 3-jarige maar ik geloof niet dat die verder nog ergens last van heeft.

En als je dit nog eens leest kun je eigenlijk er niet meer onderuit dat er iets is tijdens het rijden wat hem ontzettend hindert, vooral je laatste zin zou je de ogen moeten openen. jij kunt toch de beslissing nemen om een goed zadel te kopen, zadel blijft van jou of de eigenaresse kan het overkopen mocht je een keer met King stoppen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 16:39

Ik ben ondertussen inderdaad even aan het nagaan wat voor zadel goed zou zijn voor King.

Ondertussen is het zadel probleem wel al duidelijk denk ik, dus zouden we het dan hier op de andere dingen kunnen richten waar ik wat aan heb?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:49

Je handen wat meer dragen, lijn van je ellenboog naar mond zou één rechte lijn moeten zijn. En de andere dingen, dat er nogal wat beweging in je benen zit, ik denk dat je met een goed passend zadel, niet alleen voor King maar zeker ook voor jou een heel ander, beter beeld gaat krijgen, veel succes.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:57

Hij is echt enorm goed vooruit gegaan Lin! Ik zie je al minder 'vechten' om hem vooruit te krijgen. Hoe loopt hij eigenlijk aan de longeerlijn? Is hij dan wel echt actief? Denkt hij dan wel naar voren? Je zei namelijk al dat hij met een buitenritje wel super voorwaarts is, misschien kan je buiten wat meer met hem trainen, wat overgangen rijden enz.
Ik vind hem ook inderdaad nog niet helemaal lekker in de rug, wellicht een andere ostheopaat laten kijken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 17:00

EllaBellaah schreef:
Hij is echt enorm goed vooruit gegaan Lin! Ik zie je al minder 'vechten' om hem vooruit te krijgen. Hoe loopt hij eigenlijk aan de longeerlijn? Is hij dan wel echt actief? Denkt hij dan wel naar voren? Je zei namelijk al dat hij met een buitenritje wel super voorwaarts is, misschien kan je buiten wat meer met hem trainen, wat overgangen rijden enz.
Ik vind hem ook inderdaad nog niet helemaal lekker in de rug, wellicht een andere ostheopaat laten kijken.

Hij wordt niet zo heel vaak gelongeerd maar zoals ik al zei is die liever lui dan moe en ook dan loopt die niet echt actief. Dan moet ik hem wel flink aan het werk zetten, net zoals onder het zadel. Dan loopt die onder het zadel makkelijker actief dan aan de longe.
Meer naar buiten toe zou kunnen zodra het weer wat beter weer wordt, zou ik ook graag inderdaad wel willen. Andere osteopaat gaat er niet komen, deze osteopaat behandeld King al vanaf het begin en weet precies waar het fout/vast zit.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:03

_Linn_ schreef:
EllaBellaah schreef:

Hij wordt niet zo heel vaak gelongeerd maar zoals ik al zei is die liever lui dan moe en ook dan loopt die niet echt actief. Dan moet ik hem wel flink aan het werk zetten, net zoals onder het zadel. Dan loopt die onder het zadel makkelijker actief dan aan de longe.
Meer naar buiten toe zou kunnen zodra het weer wat beter weer wordt, zou ik ook graag inderdaad wel willen. Andere osteopaat gaat er niet komen, deze osteopaat behandeld King al vanaf het begin en weet precies waar het fout/vast zit.

T klinkt heel rot misschien maar... als de "vaste" osteopaat al weet waar hij vast zit kan het dan ook zijn dat andere dingen niet echt meer opvallen?

soms is een frisse blik ook niet verkeerd...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 17:07

Ja nouja daar ga ik niet over, dat is aan de eigenaresse.
En hij is echt net een paar weken terug weer behandeld door de osteopaat dus dat gaat niet nu snel weer gebeuren maar pas over een klein half jaar. Misschien dat ik dan kan aanraden om misschien eens een andere osteopaat ernaar te laten kijken. Maar ik weet dat de eigenaresse deze goed en fijn vind en ik denk dus niet dat ze dat zou willen. Deze osteopaat gaat uiteraard ook gewoon heel zijn lichaam af, ze richt zich niet enkel op de plekken waar die meestal vast zit.

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:41

Ik heb je filmpje bekeken en wat betreft rijtechnisch commentaar ga ik met joolien mee.
Als ik hem zo zie lopen zie ik heel erg mijn eigen paard lopen,hoe hij vorig jaar liep.
Mijn paard had 200 kilo overgewicht,ontzettend lui met rijden,niet vooruit te branden,ik kon niet lichtrijden omdat hij niet vooruit kwam.
Nu is hij 200 kilo kwijt en geven we hem gluco-msm van horseflex,een verschil van dag en nacht!
Hij loopt nu soepel,ik kan lichtrijden/galopperen/lang-laag en hij is gewoon veel beter gaan lopen :)
Misschien is het een idee voor king om hem dit te geven,ter ondersteuning en herstel van zijn spieren!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 09:47

Ik kan eens gaan kijken wat dit is dankje.
Echter is het bij King niet zo extreem meer hoor. Hij was een stuk dikker, nu mag er alsnog wel een kilo of 50 af, zijn we mee bezig. Gaat alleen niet zo snel bij hem...

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:25

Het is een poeder dat je door het voer moet doen.
Het gaat niet zo zeer om dat hij nog moet afvallen. Hij loopt gewoon stijf en niet lekker. Hij moet zeker nog afvallen en ik zou ook zeker naar zijn voer kijken. Ook zou ik zeker oppassen met beweging, zelf zou ik er absoluut geen wedstrijden mee rijden want je ziet gewoon aan hem dat hij niet lekker in zijn vel zit.