Gisteren (28-12-2014) hadden King en ik onze tweede onderlinge wedstrijd. In ons vorige topic: [RT-HAW] Allereerste wedstrijd met palomino King hadden we onze allereerste wedstrijd samen.
Ik rij King nu zo'n 8 maanden. In die tijd hebben we echt al heel wat bereikt vind ik zelf. King had een hele poos nauwelijks wat gedaan en ik ben echt vanaf 0 begonnen met hem.
King was echt moddervet toen ik met hem begon. Hij is nu nog steeds iets te dik maar als ik zie waar we vandaan komen vind ik dit al een onwijze verbetering.
Wij starten in de B en worden tijdens deze competitie met 1 andere combinatie in de B en verder 3 manegeruiters die F-proefjes rijden in een groep gezet. Dit keer was ik, net zoals de vorige keer, 2x eerste! Ik had 192 (64%) en 203 (67.7%) punten.
We hebben de afgelopen tijd heel hard gewerkt aan die achterhand trainen. King is overbouwd, heeft een iets weke rug en heeft sowieso al niet zulke goede heupen/bekken/billen. We rijden dus erg veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen om zo die achterkant sterker te krijgen. Ondertussen werken we ook nog steeds aan dat die goed aan mijn been blijft. King is liever lui dan moe en dus moet ik hem vaak echt aan de pruttel houden.
We zijn er zeer zeker nog lang niet maar als ik kijk naar hoe we in april de bak door gingen ben ik stiekem toch wel al heel trots op ons.
Nu dan de foto's en het filmpje is van de tweede proef. Oh en het zadel zou inderdaad misschien een tikkeltje naar achteren mogen maar op zich valt dit nog wel mee. Door zijn weke rug en hoge kont lijkt het al snel dat die teveel naar voren ligt. We gebruiken nu een anatomische singel en deze houdt het zadel aardig goed op zijn plek.

Best wel al tevreden met dit beeld, die activiteit begint erin te komen!

Heel fijn plaatje vind ik zelf!

Gebroken lijn 5 meter

Galop, zijn beste gang vind ik.

Grote volte doorzitten

B afwenden en arbeidsstap. Heel moeilijk puntje want hij valt dan vaak 'dood' de stap in, hij blijft niet actief in die overgang.

Middendraf (sorry krijg de foto niet gedraaid)

Pfoe en klaar met de eerste proef!

En dan het filmpje van de tweede proef:
Tips? Ja graag! Daar leren wij alleen maar van!!