Proefje op Compromisz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Compri

Proefje op Compromisz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 09:21

Hoihoi,

Ik heb laatst mijn laatste proefje in de B gereden op mijn lievelingspaard Compromisz. Ik wil Compromisz graag beter kunnen rijden, en zorgen dat zij zich op haar gemak gaat voelen tijdens het rijden maar wel goed naar mijn hulpen luistert. Ik heb het gevoel dat ze soms wat gespannen loopt, zou dit kunnen? Ik vind het erg leuk om wedstrijden met haar te rijden, omdat ik er veel van kan leren maar meer ook niet. Ze is en blijft een manegepaard, waardoor ik haar niet intensief kan rijden.

Iemand nuttige tips om mij verder te helpen? alvast bedankt! :)

Groetjes Sophie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:26

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Je paard lijkt me erg lief en je zit echt super netjes op haar!

Maar wat me eigenlijk op valt is de martingaal. Naar mijn idee zit hij een beetje strak waardoor de teugels niet op een rechte lijn kunnen zitten. Dat zie je bijvoorbeeld goed op de foto van het hals strekken (foto 6).
Waarom gebruik je die eigenlijk? Misschien kun je overwegen om hem achterwege te laten?

Geniet van je leuke paardje! Ik denk dat je nog heel veel van haar kunt leren!

Corien_

Re: Proefje op Compromisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:31

Je zit er keurig op en je paardje loopt volgens mij wel ontspannen. Ze oogt echter niet heel fanatiek. Misschien dat je in de training haar nog wat meer kan motiveren (door meer te belonen en af te wisselen) zodat ze nog wat blijer wordt. Veel plezier samen!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:31

Ik vind dat je het paard niet in de weg zit, en daarom is het een prettig beeld. welvind ik dat het bit veel te hoog zit... Hij hoeft geen scheur van 20 cm te hebben! :o

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 09:32

roosje78 schreef:
Wat een leuke combinatie zijn jullie! Je paard lijkt me erg lief en je zit echt super netjes op haar!

Maar wat me eigenlijk op valt is de martingaal. Naar mijn idee zit hij een beetje strak waardoor de teugels niet op een rechte lijn kunnen zitten. Dat zie je bijvoorbeeld goed op de foto van het hals strekken (foto 6).
Waarom gebruik je die eigenlijk? Misschien kun je overwegen om hem achterwege te laten?

Bedankt! ze is inderdaad erg lief :) Ik Heb mijn eerste zeven of acht proefjes zonder martingaal gereden, maar nu een paar keer met martingaal geprobeerd en dat ging toch wat beter :) maar ik zal hem er de volgende keer afhalen of erop letten dat hij goed zit. bedankt voor de tip!

Corien_ schreef:
Je zit er keurig op en je paardje loopt volgens mij wel ontspannen. Ze oogt echter niet heel fanatiek. Misschien dat je in de training haar nog wat meer kan motiveren (door meer te belonen en af te wisselen) zodat ze nog wat blijer wordt. Veel plezier samen!

bedankt! ze kan heel fanatiek zijn, maar ik houd haar een beetje in. Ze wordt vaak erg enthousiast tijdens proefjes en dan heb ik minder controle. Ik zal haar toch wat energieker en gemotiveerder te laten zijn, bedankt voor de tip!

femo schreef:
Ik vind dat je het paard niet in de weg zit, en daarom is het een prettig beeld. welvind ik dat het bit veel te hoog zit... Hij hoeft geen scheur van 20 cm te hebben! :o

Ik zal even kijken of hij lager kan, was mij nog nooit opgevallen ;) bedankt!
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 07-11-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:45

Compri schreef:
femo schreef:

Ik zal even kijken of hij lager kan, was mij nog nooit opgevallen ;) bedankt!

maargoed! lekker doorgaan hoor! :) je hebt er duidelijk plezier in! :j

Shar161

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:54

Het ziet er ontspannen uit en jij hebt een hele nette zit. Lekker zo door blijven rijden!
Enige puntje wat me opviel, is dat je je handen iets meer zou mogen dragen, dus iets hoger houden.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 11:05

Shar161 schreef:
Het ziet er ontspannen uit en jij hebt een hele nette zit. Lekker zo door blijven rijden!
Enige puntje wat me opviel, is dat je je handen iets meer zou mogen dragen, dus iets hoger houden.

Zal ik doen, volgens mij moet ik ze ook iets meer rechtop houden. Ga er op oefenen! dankje!

melissapupa schreef:
roosje78 schreef:

:j bij ons op de manege moesten de paarden ook altijd martingaal maar ik vond het voor geen meter rijden dus ik haalde de martingaal er altijd af :+

Ja ik ben nog aan uitproberen wat ik het fijnst vind bij de proefjes. Ik rijd nog maar 2/3 jaar, en ik rijd nu sinds januari proefjes dus moet soms nog kijken wat het best gaat.
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 07-11-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:42

Hee wat leuk om jou op bokt tegen te komen :D
Ziet er super uit hoor, je hebt een nette zit en Compromis is lang niet het makkelijkste paard :) (dat merkte je in deze proef ook wel haha)
Misschien kan je een keer en privéles met d'r nemen, vaak krijg je daar wel goede tips bij en dat gaat het aan de teugel rijden ook wel beter denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 15:46

Probeer goed je ellebogen langs je lichaam te houden, zo kan je ook iets meer van Compromisz vragen en zal hij ook wat minder met zijn nek zo lang lopen, dan heb je ook kans dat hij niet meer zo enthousiast door je heen rent!

Ziet er goed uit hoor, je houdt mooi je voeten op een rechte lijn, niet je hak te ver omhoog of omlaag +:)+

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:21

_Lois_ schreef:
Hee wat leuk om jou op bokt tegen te komen :D
Ziet er super uit hoor, je hebt een nette zit en Compromis is lang niet het makkelijkste paard :) (dat merkte je in deze proef ook wel haha)
Misschien kan je een keer en privéles met d'r nemen, vaak krijg je daar wel goede tips bij en dat gaat het aan de teugel rijden ook wel beter denk ik :j

Jaa ging niet helemaal goed in dat proefje ;) maar de laatste tijd in de les gaat het wel erg goed. maar een privéles is toch een halfuur? dat vind ik eigenlijk wel een beetjemaar als ik er nou een keer tijd voor heb zal ik het proberen. ik zou ook niet weten bij wie ik dat dan zou moeten doen :s. nog bedankt voor de mooie foto's!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:22

Doanique schreef:
Probeer goed je ellebogen langs je lichaam te houden, zo kan je ook iets meer van Compromisz vragen en zal hij ook wat minder met zijn nek zo lang lopen, dan heb je ook kans dat hij niet meer zo enthousiast door je heen rent!

Ziet er goed uit hoor, je houdt mooi je voeten op een rechte lijn, niet je hak te ver omhoog of omlaag +:)+

zal ik doen, bedankt!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 00:12

Priveles kun je bij alle instructeurs van manege Veldt nemen, advies: neem Chantal, die heeft Compromisz zelf ook gereden met Carousselrijden en geeft vaker aan manegemeiden priveles (of met z'n tweeen)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:10

Het rijden ziet er netjes uit. Wat zit je netjes recht op! Volgens mij heb je ook een fijne zachte hand.
De meeste tips zijn al gegeven. Probeer alleen om wel een knik in je ellebogen te houden, nu steek je je armen helemaal naar voren. :) Veel succes en plezier verder!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 14:05

moorcats schreef:
Priveles kun je bij alle instructeurs van manege Veldt nemen, advies: neem Chantal, die heeft Compromisz zelf ook gereden met Carousselrijden en geeft vaker aan manegemeiden priveles (of met z'n tweeen)

Ik zal een keer aan iemand anders vragen of ze samen met mij privéles willen doen :) Ik denk ook echt dat het kan helpen, alleen moet er wel tijd voor hebben.

Frummels schreef:
Het rijden ziet er netjes uit. Wat zit je netjes recht op! Volgens mij heb je ook een fijne zachte hand.
De meeste tips zijn al gegeven. Probeer alleen om wel een knik in je ellebogen te houden, nu steek je je armen helemaal naar voren. :) Veel succes en plezier verder!

dankjewel! Ik heb gisteren geprobeerd om mijn handen goed in een knik te houden met les, en dat ging inderdaad beter :)

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:16

Wat zit jij mooi recht! zoals anderen al zeiden; handen iets meer dragen, verder vind ik jouw houding er mooi uit zien.
nageeflijkheid van je paard en het fanatiek laten lopen komt nog wel :D

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 19:27

xnatalie95 schreef:
Wat zit jij mooi recht! zoals anderen al zeiden; handen iets meer dragen, verder vind ik jouw houding er mooi uit zien.
nageeflijkheid van je paard en het fanatiek laten lopen komt nog wel :D

Dankje! ik ga er aan werken :)

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:05

Leuke combinatie zijn jullie! Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt haar vaker te rijden en of je officieel (wil) start? Dan zou ik lekker dressuurmatig gaan werken en haar wat meer aanleuning vragen.
Veel plezier met haar verder!

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 21:32

SoleroLove schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt haar vaker te rijden en of je officieel (wil) start? Dan zou ik lekker dressuurmatig gaan werken en haar wat meer aanleuning vragen.
Veel plezier met haar verder!

Dankje! ik kan haar jammer genoeg niet meer dan één keer in de week krijgen (als ik niet op andere paarden ga). Ik probeer dat ene uurtje zo goed mogelijk te benutten, maar omdat je in een groep toch niet alle overgangen en figuren kan rijden die je wil rijden wordt het toch wat lastiger. Ik start alleen nog onderling zodat ik wat meer kan leren :) het gaat al een stuk beter dan eerst, maar ik zal nog meer proberen te werken aan het in aanleuning krijgen van haar :)

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:07

Ziet er leuk uit! Idd, iets hoger je handen en let erop d je ze rechtop hebt.. :)

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 17:41

Ponygarden schreef:
Ziet er leuk uit! Idd, iets hoger je handen en let erop d je ze rechtop hebt.. :)

Dankje! ik ga er op letten. Vorige keer ging het al veel beter toen ik mijn handen meer droeg :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:05

Leuke combi! Wat kan jij netjes zitten! Idd je handen rechtop houden en ellebogen langs het lichaam.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 21:26

Debbie00 schreef:
Leuke combi! Wat kan jij netjes zitten! Idd je handen rechtop houden en ellebogen langs het lichaam.

Dankje! ik oefen eerlijk gezegd niet heel erg op mijn zit :o gaat vanzelf :D zal letten op mijn ellebogen en handen!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:17

Compri schreef:
Ponygarden schreef:

Dankje! ik ga er op letten. Vorige keer ging het al veel beter toen ik mijn handen meer droeg :)

Had je je ellebogen toen ook netjes langs je lichaam? ;)

Compri schreef:
Debbie00 schreef:

Dankje! ik oefen eerlijk gezegd niet heel erg op mijn zit :o gaat vanzelf :D zal letten op mijn ellebogen en handen!

Altijd blijven oefenen en letten op je zit! :D Ook al zit je nu netjes, er kunnen altijd foutjes insluipen en er is altijd ruimte voor verbetering.