We kampen eigenlijk al tijden met een groot spanningsprobleem (op wedstrijden) van beide kanten en kunnen elkaar daarin erg versterken, wat soms tot bij het gevaarlijke af zijnde taferelen veroorzaakt. Ik heb zelf snel last van faalangst en Wainonia is een heel gevoelig paard. Tel dat bij elkaar op en dan komt het dus niet goed. De laatste keer dat we nu gestart hadden was in juni (in het L2) en dit verliep niet zo best door bovenstaande.
Gelukkig was vandaag alles anders! Ik heb echt kunnen genieten van het rijden en Wainonia ontspande zich en liet zich ook normaal rijden. Wat een fijn gevoel en wat hebben we dat lang gemist! Door de ontspanning kon ik me nu meer concentreren op de oefeningen, op de afwerking van de figuren enz en dat was erg lang geleden.
Niveautechnisch zijn er echt nog wel verbeterpunten, met name het achterwaarts en meer ondertreden van het achterbeen zijn dingen waar we nog volop aan werken nu. Maar over het algemeen klaag ik zeker niet.
De M1-oefeningen zitten er in, nog niet geheel stabiel in deze cijfers, maar zessen op schouderbinnenwaarts (we moeten nog wat werken aan de impuls en lengtebuiging), zevens op de contragalop en voltes 10 meter in draf en galop, zeven op de uitgestrekte stap zijn toch wel een goed begin.
Nou, even een paar foto's van vandaag dan maar

Let's go!

Noon haar beroemde "happy face"

uitgestrekte stap

aanspringen op B....

middengalop

klaar! (nog een werkpuntje, nageefelijk houden bij het groeten)

zoooowww, tevreden!

De galopfoto's waren helaas allemaal erg onscherp dus daar zit niet veel van in dit topic.