Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paardjuuh01 schreef:Het lijkt me dat ie dan geen pijn heeft. Een paard die pijn heeft zal zulk gedrag laten zien wanneer hij/zij pijn heeft, en het kan niet dat dat alleen in de rijbak is. Heb je les? Wat zegt je instructeur ervan? En misschien zit je zelf in de bak wat meer gespannen ofzo dat ie het daarom doet? Kunnen meer redenen voor zijn.
Paardjuuh01 schreef:Het lijkt me dat ie dan geen pijn heeft. Een paard die pijn heeft zal zulk gedrag laten zien wanneer hij/zij pijn heeft, en het kan niet dat dat alleen in de rijbak is. Heb je les? Wat zegt je instructeur ervan? En misschien zit je zelf in de bak wat meer gespannen of zo dat ie het daarom doet? Kunnen meer redenen voor zijn.
Lisaapee schreef:Hij kan best pijn hebben. Raar dat jij dat niet vindt Paardjuuh001.
Op buiten rit of op een vlakte zijn weer hele andere indrukken waardoor een paard pijn of ongemak misschien minder uit omdat hij bezig is met de omgeving / indrukken. Je hebt een jong paard en die zal dus nog erg groeien in bespiering. Past je zadel nog wel? Ik laat bij mijn jonge paardje elk half jaar mijn zadel checken
pien_2010 schreef:Rijd je binnen anders dan buiten? Want waarom schudt je paard met zijn hoofd? Ben je teveel je best aan het doen om je paard aan de teugel te rijden wellicht, waardoor je te streng bent met je hand. Want ik kan me voorstellen dat je buiten anders rijdt en daar niet zo mee bezig bent.
Kijk en zoek dus eens naar de verschillen van in de bak en buiten rijden.
Lisaapee schreef:Een jong paard die echt uitprobeert hoor ik niet vaak. Ga eerst de 'jonge paarden' kwaaltjes bij langs voordat je gaat straffen (zadel, tanden, spierpijn)
Paardjuuh01 schreef:Een paard dat écht pijn heeft, doet zoiets zowel in de bak als buiten.
Lisaapee schreef:Paardjuuh01 schreef:Een paard dat écht pijn heeft, doet zoiets zowel in de bak als buiten.
Dus jij laat pas checken als je paard echt pijn heeft?
Een jong paard die ongemak uit neem ik direct serieus.
Zijn weinig paarden die zo jong al gaan uitproberen. Met 3,5 jaar zijn er nog veel te veel nieuwe indrukken om dat te doen denk ik
Paardjuuh01 schreef:Mijn pony deed ook iets in deze trant. Na een paar keer aanpakken was het over, hij doet het nu bij iedereen die er voor het eerst op gaat ook, totdat deze hem ook aangepakt hebben dan is het over. Pony doet het niet op buitenrit etc., is nog net zo vrolijk als altijd en laat met andere dingen geen 'pijnreacties' zien, niet alle paarden zijn engeltjes, sommige moeten even doorgepakt worden en dan is het klaar.
Edit: Ik zeg niet dat het onmogelijk is natuurlijk dat hij pijn heeft, maar dit is wat ik erover denk.
venivedivici schreef:Paardjuuh01 schreef:Mijn pony deed ook iets in deze trant. Na een paar keer aanpakken was het over, hij doet het nu bij iedereen die er voor het eerst op gaat ook, totdat deze hem ook aangepakt hebben dan is het over. Pony doet het niet op buitenrit etc., is nog net zo vrolijk als altijd en laat met andere dingen geen 'pijnreacties' zien, niet alle paarden zijn engeltjes, sommige moeten even doorgepakt worden en dan is het klaar.
Edit: Ik zeg niet dat het onmogelijk is natuurlijk dat hij pijn heeft, maar dit is wat ik erover denk.
Wat deed jou pony als ik vragen mag?