Na 4 maanden sukkelen met verschillende beenblessures heb ik sinds twee weken weer groen licht om met mijn bijrijdpaard te gaan opbouwen (stap en twee rondjes draf op iedere kant per keer). Helaas heeft de eigenaresse nog niet kunnen rijden dus ben ik op dit moment de enige. Ik ben zo trots op die grote zenuwpees... Hij is heel lang erg snel in paniek geweest omdat er wisselingen waren qua weides. Nu is hij weer zijn oude vertrouwde zelf en hobbelt hij lekker rond. Even wat belangrijke info: Hij is 'al' 20 jaar oud en heeft artrose aan zijn voorbenen, en heeft zoals al eerder gezegd vier maanden stil gestaan. Daarnaast is hij altijd meer een buitenritten en endurance paard geweest en nooit heel veel in de bak gereden.
Helaas heb ik alleen maar een opname van het draven en een heeeel klein stukje stappen aan het begin.
Verbeterpunten:
-Ik moet niet zo naar binnen hangen in de bochten.
-Meer met benen rijden dan alleen maar met bovenlichaam.
-Ik ben me ervan bewust dat ik hem uit elkaar laat vallen op dit moment, maar ik wil hem eerst gewoon lekker lang en laag laten bewegen voor zover als dat me lukt.
-Ik moet mijn beugels beter aan mijn tenen houden.
-Ik heb nog moeite met mijn zit in draf, aangezien ik in de 4 maanden alleen op een fjord met vlakke gangen en westernzadel gereden heb, dus zit het voor mijn gevoel nog heel onstabiel met deze grote en hoger opgooiende draf (daarom ook de 'stuiterende' roze wolk).
Tips zijn meer dan welkom maar houd het een beetje aardig aub