Gister (19-10-2014) hadden King en ik onze allereerste onderlinge wedstrijd.
Op de manege waar hij gestald staat houden ze de Zadelshop Competitie. Dit is voor springen en dressuur en ik doe mee met de dressuur. In totaal zijn het 4 wedstrijden en dit was de eerste. Voor King en mij was het ook de eerste keer dat we meededen aan een wedstrijd. We gingen starten in de B. De rest van de ruiters die meededen reden F-proefjes dus vandaar dat ik bij 1 F9 en 2 F10 proefjes meegerekend werd.
Ik had een mooie hengstenvlecht bij hem gemaakt, maar helaas schudde die 10 minuten later met zijn hoofd en toen was heel die vlecht er weer uit. Ik had helaas geen tijd om het weer opnieuw te doen dus dan maar met losse manen gereden. We hadden alsnog een 7 voor onze verzorging dus gelukkig maakte het niet uit. Maar voor de volgende keer wil ik wel dat die erin zit.
Ik rij King nu 6 maanden. In die 6 maanden tijd zijn we al onwijs veel vooruit gegaan. We zijn er echter bij lange na nog niet. Zo zijn we heel erg bezig om meer die achterhand eronder te krijgen. King is overbouwd en heeft een vrij korte rug waardoor dit een erg lastig puntje is. Verder moet ik er nog steeds teveel bij blijven met mijn been, dit is ook zometeen te zien in het filmpje. Hij loopt niet uit zichzelf zo vlot. Het is echter al veel beter dan het was dus daar ben ik al blij mee.
King is nog steeds iets te dik, daar zijn we al druk mee bezig. Mede hierdoor heeft hij nog steeds niet een goede conditie. Aan het eind van de training krijg ik hem echt nog met moeite vooruit. We zijn dus steeds een beetje aan het uitbreiden. Het zadel ligt ook alweer net niet helemaal lekker. De zadelmaker is al een keer geweest maar hij begint nu weer naar voren te schuiven. Hier zijn we dus ook bewust van.
Nou genoeg gepraat. De foto's zijn van het inrijden en de eerste proef. Het filmpje is van de tweede proef. Meneer was toen al erg moe en dit is helaas dus ook te zien.
Oh en jullie zijn natuurlijk benieuwd naar mijn punten. Ik had 2x een 1e plaats met 192 (64%) en 196 (65,30%) punten! Niet verkeerd voor een eerste keer dus. De volgende wedstrijd is 28 december dus we hebben weer even goed de tijd om te trainen.
Hakken laag....

Foto is net een halve seconde te vroeg genomen, hij zette dat laatste been ook nog bij en stond dus mooi vierkant.

In de proef, gebroken lijn 5 meter

Poging tot middendraf,erg moeilijk puntje voor ons beide

Andere kant gebroken lijn 5 meter

Grote volte geloof ik

Rechtergalop. Galop is toch echt wel zijn beste gang!

Grote volte doorzitten

Linkergalop

Middenstap

Draf

B afwenden en arbeidstap

Middendraf

Halthouden en groeten. Scheef....ook een werkpuntje!

En dan nu nog het filmpje van de tweede proef.
Bedankt voor het kijken!
Liefs Linda