Lelies schreef:Dank je voor je reactie Mala! Ik heb het gevoel dat ik mijn schouders al behoorlijk naar achteren heb, hoe zou ik dat moeten veranderen nog? Vaak als ik mijn handen verder naar voren zet, dan verlies ik de knik in mijn ellebogen ook. Paard loopt zeker vaak te diep, ik probeer het dan mede met mijn been op te lossen. Maar zoals eerder gezegd: hard werken en best vermoeiend op zoveel dingen te letten , haha!
Wat dat betreft kunnen we beter gaan schaken, hebben we een houten paard die iig luistert
Maar wat je handen betreft als je je knik in je elleboog verliest met je hand naar voren zetten, zet je hand dan nog maar wat hoger voor te wennen. Je hand moet echt voor het zadel blijven anders werk je te veel terug waardoor je paard nog makkelijker achter de teugel kruipt. Dat je het voorwaarts oplost is super! Maar ook dus je hand naar voor, liever dat ze dan met de neus er even uit loopt dan te diep.
En met je schouders naar achteren, het is moeilijk om te zien op dit filmpje met jas aan maar het is het ontspannen van je schouderbladen ook. Als je instapt of voordat je erop stapt, warm jezelf ook op, dus draai met je schouders naar voren en naar achteren, rol je hoofd van links naar recht en voor naar achteren. Trek je schouders iets op en laat ze dan weer vallen. En Op het moment dat je aan het rijden bent en je voelt zelf weer de spanning, ga stappen en geef je paard een lange teugel en doe weer wat oefeningen, al moet je dat 100 keer doen. En misschien een idee om voor jezelf de fysio te bezoeken?
Want grote kans dat je in het normale leven ook met spanning in je schouders zit...
En ja het is hard werken en vermoeiend al die dingen maar maakt het voor jezelf makkelijk en breek het op in kleine stukjes. Niet verwachten dat je alles meteen vol gaat houden (afleren is moeilijker dan aanleren) maar ga eerst voor een half rondje in draf en dan weer even stappen controleer alles weer en draaf dan opnieuw aan, en dan breid je dat uit naar 1 rondje draf en dan 2 en ga zo verder. En dat hoeft niet in 1 dag!