Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Air schreef:Ik denk dat je best hard van stapel bent gelopen met een paard van 4. Uiterlijk zegt niets over de fysieke innerlijke groei en het mentale gedeelte. Tel daarbij het medische probleem op, het paard wat al langer wat aangaf maar niet gehoord werd... Logisch dat het staken steeds erger werd.
Ik zou de winterperiode gebruiken om hem meer rust te geven en een paar keer in de week te grondwerken, zodat je wel zijn spieren onderhoudt.
In de lente dan weer stap voor stap beginnen met er op gaan.
Ben altijd verbaasd hoe ongeduldig mensen met paarden zijn.. ze hebben ook gewoon de tijd nodig.
PardoesJessi schreef:Een beetje raar vind ik het verhaal wel....me dochter van 14 en volgens je profiel ben je 25?
En dat in combinatie van pas net op bokt?
Mss allemaal alleen wat onhandig geweest, dat kan.......
Maar ik vermoed, als een aantal anderen, dat dit dier tijd en goede begeleiding nodig heeft. Als dat niet is wat jullie hem kunnen geven is het wss wel verstandig om een andere eigenaar te zoeken.
Sucses met het nemen van je beslissing.
florentine1 schreef:Air schreef:Ik denk dat je best hard van stapel bent gelopen met een paard van 4. Uiterlijk zegt niets over de fysieke innerlijke groei en het mentale gedeelte. Tel daarbij het medische probleem op, het paard wat al langer wat aangaf maar niet gehoord werd... Logisch dat het staken steeds erger werd.
Ik zou de winterperiode gebruiken om hem meer rust te geven en een paar keer in de week te grondwerken, zodat je wel zijn spieren onderhoudt.
In de lente dan weer stap voor stap beginnen met er op gaan.
Ben altijd verbaasd hoe ongeduldig mensen met paarden zijn.. ze hebben ook gewoon de tijd nodig.
Nou ik denk niet dat we hard van stapel zijn gelopen als je na een 6 weken niet eens gewoon braaf rond kunt sturen dus alleen maar erop en voorwaarts rijden is je focus er toch wel op gericht om dit als eerste te kunnen voordat je ook maar aan daadwerkelijk africhten begint, wel hebben we idd geprobeerd om idd toch wel duidelijk te maken dat we die richting heen wilden ( dmv de longeercirkel en de zweep om voorwaarts te houden ( wat echt nie tzonder ging) om iig hem weer me tbeide benen aan de grond te houden.