Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Okey, bedankt!Ik zou voorlopig korte stukken doen. Liever een lange zijde die goed gaat en haar dan voor de bocht zelf terug nemen dan dat ze er zelf uitvalt. Als dit wel goed gaat kun je steeds proberen iets langer door te galoperen. Wellicht kun je haar wat vaker aan de longeerlijn trainen zodat ze kracht en balans kan opbouwen. Dat is zonder ruiter toch makkelijker dan met ruiter. En daarnaast zorgen dat haar achterhand sterker wordt.
Leen schreef:Volgens mij heeft dit paard gewoon de kracht niet om een bocht te maken in galop. Je zegt dat ze dit aan de longeerlijn niet doet? Lijk me dan dat het paard het moeilijk vind om van rechtdoor naar de bocht te gaan. Wat doet ze als je op een volte aanspringt en op die volte blijft?
Het kan iets zijn wat haar blokkeert, in haar rug bijvoorbeeld, achterbenen, voorbenen,... Heb je dit al eens voorgelegd aan je veearts? Die dan ook jou rijdend bekijkt en aan de longe,... Dit lijkt me eerder een medisch probleem dan een paard met een 'irritant karakter'. Want dat bestaat in mijn ogen niet, je paard kan wel irritant doen omdat de ruiter bijvoorbeeld spanning doorgeeft waar het paard vanaf wil door een truckendoos boven te halen. Of een paard wat pijn heeft en door dingen anders te doen hoopt die pijn te ontwijken.
Hannah_Kika schreef:dresjoepie schreef:Andere instructeur nemen Hoezo zegt deze er niks van daar wordt deze voor betaald om jou met problemen te helpen
Ik zei dat ze zei dat we meer moeten oefenen
aeolusnr1 schreef:in jouw profiel zie ik nu ook dat je pas 13j oud bent, en dan met een paard dat dus opgeleid moet worden, het is pas 4j nu zeg je.
Tjaaaa dat is eigenlijk vragen om moeilijkheden, een 13jarige kan zoiets niet oplossen.
Hannah_Kika schreef:aeolusnr1 schreef:in jouw profiel zie ik nu ook dat je pas 13j oud bent, en dan met een paard dat dus opgeleid moet worden, het is pas 4j nu zeg je.
Tjaaaa dat is eigenlijk vragen om moeilijkheden, een 13jarige kan zoiets niet oplossen.
Klopt, ik ben pas 13, maar de enige die haar kan rijdenvooroordelen bijhouden a.u.b. Leeftijd zegt namelijk niets. Oja, bedankt iedereen voor de tips! Het had inderdaad met dr evenwicht en dr spieren te maken. We hebben veel geoefend en t gaat kei goed!