Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sadekeshia schreef:Kan hij niet op de wei dan?
Ik weet niet wat normaal is.. ik rij mijn merrie gemiddeld 4x per week een half uur tot 3 kwartier per keer.. dat is dus 2 tot 3 uur per week.. voor de rest van de tijd staat ze op de wei..
) wij moeten ze zelf buiten zetten en zowieso is het twee dagen gesloten, waarop ze hun stal niet uit komen... Maureen95 schreef:Waarom kan het paard niet naarbuiten? Paard heeft beweging nodig. Dit is een van zijn eerste levensbehoeftes. Als je hem niet naar buiten kan laten wordt dat dier doodongelukkig...
Ik rij mijn paard bijna elke dag wel 1 a 2 uur. Ligt gewoon aan de conditie die het paard heeft en hoe oud hij is.
sadekeshia schreef:ik denk idd dat het beter is dat hij wat meer naar buiten gaat..
ook gezien de beweging die hij eerst kreeg en je dit wilt afbouwen..
Maureen95 schreef:Vind dit erg sneu voor je pony. Snap dat je het goed bedoelt maar een paard heeft toch echt beweging nodig.
Je kan het vergelijken met jezelf. Als je de hele dag in bed blijft liggen ga je je vervelen, wordt je chagerijnig en wil je het liefste eruit.
Een paard heeft gewoon minstens 4 uur per dag ( liefst meer) nodig om te kunnen bewegen. Zo kan zijn lichaam normaal functioneren en loopt hij minder snel kwaaltjes en ziektes op.
kippetje2007 schreef:Goh, ik wil zelf niet echt afbouwen want ik zou het liefst een hele dag rijden hoor. Maar het lijkt me gewoon veel voor hem? De meeste eigenaars halen hun paard 3x/week uit de stal voor een uurtje te rijden.

Gillbo schreef:Ik verbaas me echt dat mensen serieus denken dat een paard 23 uur per da op stal kan staan en dan gelukkig is.
Je zorgen moeten niet zijn of je paard teveel uren moet werken. Je grootste zorg moet nu zijn dat je zo snel mogelijk een ander stal moet vinden voor je pony
kippetje2007 schreef:Gillbo schreef:Ik verbaas me echt dat mensen serieus denken dat een paard 23 uur per da op stal kan staan en dan gelukkig is.
Je zorgen moeten niet zijn of je paard teveel uren moet werken. Je grootste zorg moet nu zijn dat je zo snel mogelijk een ander stal moet vinden voor je pony
Ik heb hem nog niet zo lang. Je moet je pony toch ook al kennen voor je die uit z'n vertrouwde omgeving haalt?
kippetje2007 schreef:Gillbo schreef:Ik verbaas me echt dat mensen serieus denken dat een paard 23 uur per dag op stal kan staan en dan gelukkig is.
Ik heb hem nog niet zo lang. Je moet je pony toch ook al kennen voor je die uit z'n vertrouwde omgeving haalt?