Blaren op je kont :p

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Blaren op je kont :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:36

Haai :-)

Nu ben ik sinds zondag weer lekker aan het rijden op mijn paardje, sinds 10 maanden eruit te zijn geweest en al een paar heerlijke buitenritten achter de rug..Maar zoals het topic al zegt, ik krijg gewoon schuurplekken op mn stuitbeen :/ Daar heb echt nooit last van gehad. Heb geen ander zadel, Rij gewoon met een rijbroek aan, geen naden in mijn ondergoed, of wat dan ook :S Vandaag ff 20 minuten erop gezeten maar ben er maar snel weer af gegaan.

Komt dat omdat ik al een tijd niet meer heb gereden?? En wat kan ik er tegen doen? Misschien een Gel seat saver, wat is jullie ervaring?

ElineR

Re: Blaren op je kont :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:37

Sorry, moest even lachen toen ik de titel zag.

Best poedersuiker :(:). Zou niet moeten gebeuren. Blaren komen als je huid ergens tegenaan schuurt dus heb je veel doorgezeten of gegaloppeerd?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:38

Ik moest even lachen toen ik de titel las :')
Misschien kan je een zadelbondje proberen?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:38

Haha, ja iedereen moet er om lachen als ik er over begin :o want kwam al wijdbeens op stap op stal vandaag :p Ik heb niet echt veel doorgezeten, maar wel lang gestapt, gisteren buiten rit van 2 uur gemaakt :o

Misschien god straft meteen, want ik zei toen ik mijn paard naar zn nieuwe stekkie bracht, ik ga weer zoveel rijden dat de blaren op mijn kont gaan staan en dat is dus ook gebeurd.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:44

Ik heb t ook gehad, en hoe! Ik had het nadat ik uren buiten gereden had... Doet ontzettend zeer :o

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:46

Nou.. Ik heb al zo lang als ik rij blaren op mijn achterwerk.. Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd! :') zodra ik een uur of langer rij, gaat de boel stuk..

Broek met gelzitting, naadloze onderbroeken, diverse zadels, crèmes, zadelbontjes en zelfs ooit blarenpleisters.. (Waar ik vervolgens blaren op de randjes van de pleisters kreeg)

Ik heb mij er maar bij neergelegd dat mijn derrière erg gevoelig is en ik er nooit eelt op zal kweken! :')

Er zijn veel verschillende middelen te koop, wat verstandig is, is het vet houden dmv vaseline. Dan is het redelijk snel weer over. :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:46

Ja echt verschrikkelijk, als je alleen al op de bank zit dan voel je het gewoon branden, en onder de douche boh!! :/ Ik reed altijd me barefoot zadel buiten, das zacht voor mijn kontje haha, maar die wintec 500 das net een plank :D Misschien moet ik maar gewoon een gel seatsaver erop smijten of een ander zadel kopen :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:47

Tallie1979 schreef:
Nou.. Ik heb al zo lang als ik rij blaren op mijn achterwerk.. Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd! :') zodra ik een uur of langer rij, gaat de boel stuk..

Broek met gelzitting, naadloze onderbroeken, diverse zadels, crèmes, zadelbontjes en zelfs ooit blarenpleisters.. (Waar ik vervolgens blaren op de randjes van de pleisters kreeg)

Ik heb mij er maar bij neergelegd dat mijn derrière erg gevoelig is en ik er nooit eelt op zal kweken! :')

Er zijn veel verschillende middelen te koop, wat verstandig is, is het vet houden dmv vaseline. Dan is het redelijk snel weer over. :)

PFFFFFFFF das echt vervelend!! Ik heb er nooit last van gehad, alleen nu ik poos niet heb gereden :S

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:52

Ja, het is vooral ongemakkelijk. :P En het brand als de hel onder de douche.. En op ten duur komt er zelfs een korstje vanaf zetten. :r

Maar vaseline erop is echt een opluchting hoor!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:54

Tallie1979 schreef:
Ja, het is vooral ongemakkelijk. :P En het brand als de hel onder de douche.. En op ten duur komt er zelfs een korstje vanaf zetten. :r

Maar vaseline erop is echt een opluchting hoor!

Pff ik hoop voor je dat je niet elke dag rijd.

Ik neem ook maar ff paar dagen rust haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:55

Elinex304 schreef:
Sorry, moest even lachen toen ik de titel zag.

Best poedersuiker
:(:). Zou niet moeten gebeuren. Blaren komen als je huid ergens tegenaan schuurt dus heb je veel doorgezeten of gegaloppeerd?

Nee t zit op d'r kont :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:57

Een week op vakantie was voor mij echt een living hell :')

Je kunt even een dag of 2 rust nemen, of echt bikkelen en doorrijden (maar dan niet zo lang! :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:57

Vaseline is het enige wat ik heb gevonden dat helpt. :( Na afloop misschien nog wat ibuprofen gel tegen het gloeien als het geen open wondje is.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:58

nivea baby-crème kan wonderen doen! we hebben hier al heel mijn leven baby-crème in huis :p, en af en toe een bondje op het zadel als je lang rijdt helpt ook heel erg

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:59

Anoniem schreef:
Vaseline is het enige wat ik heb gevonden dat helpt. :( Na afloop misschien nog wat ibuprofen gel tegen het gloeien als het geen open wondje is.

Ik heb het echt doorgereden :p zit geen vel meer op :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:00

Vaseline erop en op een opblaasring zitten, het gaat gelukkig snel over! Haha

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 20:01

Tallie1979 schreef:
Vaseline erop en op een opblaasring zitten, het gaat gelukkig snel over! Haha

Dan komt goed uit, die heb ik ooit eens gekregen toen ik moest bevallen :p voor als ik nie meer kon zitten hahaha :D *\o/*

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:09

Fietsbroek onder je rijbroek. Stappen en de wrijving die daarbij ontstaat is echt nefast voor een edel achterwerk.

evabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:30

Bij global horse sports hebben we naast de Fits rijbroeken ook speciale onderbroeken, dat geeft net even wat meer steun.deze rijbroeken geven de steun en comfort waar je dat nodig hebt als ruiter.
Dit ervaar ik zelf als erg prettig! Voor meer info kunnen jullie altijd even een pbtje doen!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:57

Zinkzalf helpt goed om je huid sterker te maken. Je kunt het voor het rijden smeren maar ook bv. voor je naar bed gaat. Dit zit ook in luierzalf, wat mensen ook wel hiervoor gebruiken. Sterkte! :(:)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:00

Mijn instructrice heeft altijd zo'n wielrennersbroekje onder haar rijbroek om precies deze reden. Schijnt heel goed te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:30

Leuk idee, dat ga ik eens proberen.

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:16

Heb ik vroeger ook gehad toen ik begon met rijden. Fietsbroekje scoren bij de sportzaak was voor mij de oplossing :) nu nergens meer last van gelukkig

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:20

Ik gok dat je er weer in moet komen. De eerste buitrit van mij had ik dezelfde ervaring. Nu rijd ik soepel, en heb nergens last van.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:23

Oh wat een ellende! Ik heb het niet op m'n kont, wel aan de binnenkant van m'n knieën. Vet houden scheelt inderdaad een hoop. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat het ook de combinatie met je Wintec is hoor. Wat een crime die zadels!