Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaritNero schreef:Ik rijd al op de moeilijkteen leasen kan helaas niet.
@Lampjerulez op welke manege rijd u/je?

Poek schreef:Ik snap je helemaal, je hobbelt gewoon een uurtje rond zonder ook maar echt al te veel te doen.
Zelfde verhaal als hierboven, verzorgpony gevonden en 1 keer in de 2 weken echt les en een eigenaresse die altijd bereid is om te helpen
Sjolvir schreef:Poek schreef:Ik snap je helemaal, je hobbelt gewoon een uurtje rond zonder ook maar echt al te veel te doen.
Zelfde verhaal als hierboven, verzorgpony gevonden en 1 keer in de 2 weken echt les en een eigenaresse die altijd bereid is om te helpen
Dat kan, maar waarom zou je een uur rond hobbelen zonder echt iets te doen.
Slingers ophangen in je leven doe je zelf, dus rijdt voltes, maak overgangen, rijdt tempowisselingen etc.
Als ik in een groepsles rijdt (eigen paarden) staat er niemand in de bak die zegt wat je moet gaan doen, je rijdt voor jezelf.
Sommige mensen presteren het om een uur lang alleen de hoefslag te volgen, anderen rijden zig zag appyementen. (even de uitersten)
Zolang je nog geen andere manege hebt gevonden, kleed zelf je les aan door actief te rijden.
En VRAAG dingen, dus vraag een eer aan de lesgever iets.
Denk aan.. hoe rijdt ik nou netjes een hoek door (lijkt zo simpel, is het niet)
Wat is nou correcte stelling en buiging?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn paard niet over de buitenschouder wegvalt?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn paard niet door mijn binnenbeen heen naar binnen valt?
Wat is het nut van een schouder voor/schouder binnenwaarts? (en dat is niet omdat je hem in proeven moet rijden, daar zitten andere gedachten achter) En hoe doe ik dat correct.
Zelfde voor travers en renvers (geen idee of jullie daar aan toe zijn)
Wat is het verschil tussen wijken en appyeren?
Hoe geef ik de goede hulpen voor achterwaarts en wat voor soort beweging is het, wat doen de benen?
En zo kan je hele waslijst verzinnen waarmee je je theoretische en praktische kennis verbeterd.