Doorzitten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 22:12

Hoi,

ik rijd nu al 7 jaar paard waarvan bijna 2 jaar privéles.
Elke keer als ik ga doorzitten stuiter ik nog best erg. Het is al wat verbeterd, maar ik stuiter nog steeds wel. Ik rijd 1 keer per week en er is niet genoeg geld voor meer lessen (30 euro per les). Weet iemand hoe ik dan beter leer doorzitten?
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 03-07-25 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Re: Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:14

Buikspieren aanspannen, je rug niet hol gaan trekken maar ontspannen en vooral niet naar beneden kijken.

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:16

Blijf ontspannen zitten, hoe dan ook! Ook nooit gaan klemmen met je benen. Probeer anders een zit les, dat je zonder beugels gaat rijden, dan verbetert je zit meestal wel!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:16

:wow: serieus 30 euro per les ?

heb je geen verzorgpaardje?
Ik zelf heb altijd veel zonder zadel/ beugels gereden en dat heeft mijn zit erg goed gedaan,

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:17

Iemand heeft mij wel eens net zo lang laten vallen tot ik fatsoenlijk kon doorzitten :+.
Kan je ook proberen, werkt wel, doet alleen een beetje pijn.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:19

zadel of beugels er inderdaad af en probeer wat naar achter te leunen met je hele rug en schouders denk aan je luie stoel thuis of bank uiteraard

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 22:22

Elinex304 schreef:
Iemand heeft mij wel eens net zo lang laten vallen tot ik fatsoenlijk kon doorzitten :+.

Vallen, huh? Hoe bedoel je dat haha!
Isaboy schreef:

Ik zelf heb altijd veel zonder zadel/ beugels gereden en dat heeft mijn zit erg goed gedaan,