Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elinex304 schreef:Iemand heeft mij wel eens net zo lang laten vallen tot ik fatsoenlijk kon doorzitten.
Kan je ook proberen, werkt wel, doet alleen een beetje pijn.
Isaboy schreef:serieus 30 euro per les ?
heb je geen verzorgpaardje?
Ik zelf heb altijd veel zonder zadel/ beugels gereden en dat heeft mijn zit erg goed gedaan,
gabixcoen schreef:Elinex304 schreef:Iemand heeft mij wel eens net zo lang laten vallen tot ik fatsoenlijk kon doorzitten.
Kan je ook proberen, werkt wel, doet alleen een beetje pijn.
Vallen, huh? Hoe bedoel je dat haha!
gabixcoen schreef:Bedankt voor de tip, maar hoelang zou het ongeveer duren om goed te leren doorzitten met deze tips, want ik rijd 7 jaar en nog steeds kan ik niet doorzitten.... Iedereen zegt: Je moet het gewoon leren, maar daar heb ik niks aan. Ik zit als ik doorzit dus best onstabiel en daardoor gaat Coen met zijn hoofd omhoog en word ik weer boos. Coen reageert daar natuurlijk op en zo gaat het maar weer elke les....!
sadekeshia schreef:Misschien eens spelen met de lengte van je beugels? Het kan helpen om ze wat langer te maken.
Waarom zit je onstabiel? Past je kont in je zadel?
Mijn zit werd een STUK stabieler toen ik met rijlaarzen ging rijden ipv met chaps..
Het is maar een idee maar heb je je weleens een beetje verdiept in de beweging van de pony?
Bij doorzitten probeer je natuurlijk zo goed mogelijk mee te gaan met de beweging van de pony, als je dat perfect doet zit je vrij stil door. Misschien helpt het om daar eens naar te kijken?
Isaboy schreef:serieus 30 euro per les ?
heb je geen verzorgpaardje?
Ik zelf heb altijd veel zonder zadel/ beugels gereden en dat heeft mijn zit erg goed gedaan,
faabfabienne schreef:Hier had ik eerst toch zo moeite mee!
Maar 2 jaar terug reed ik 1 jaar lang alleen maar met een barebackpad waardoor je belans heel goed word en doorzitten makkelijker gaat.
Nu nogsteeds denk ik als ik met zadel rij en ik doorzit ik enorm stuiter maar dan vraag ik iemand om het te filmen en dan blijkt het heel erg mee te valen.
Mijn tips dus:
- rijd soms gewoon met bareback pad of zonder beugels (helemaal zonder zadel zou ik niet te vaak doen, is niet goed voor de rug van het paard)
- probeer achterover te zitten en je een beetje te ontspannen maar ook toch buikspieren aan spannen
- probeer eerst gewoon in een sloom drafje en bouw het steeds is op