pony kopen maar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

pony kopen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:19

Ik ben in bezit van een kwpn merrie =) nou us mijn oog gevallen op een 2 jarige d pony en ik heb hem alleen op foto gezien maar ben helemaal in de wolken... financieel is het haalbaar ook als er onverwachte kosten komen. Tijd is er ook naast mijn andere paard. Maar me vriend is er erg op tegen. Ik zou hem graag willen kopen maar wil toch wel dat hij achter me staat ( ik doe het uiteindelijk denk toch) maar hoe kan ik mijn vriend nou overhalen. .. ( en ik ben ervaren genoeg om de pony in te rijden over 2 jaar) wie heeft er tips voor mij

Maisie

Re: pony kopen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:21

Ik zou eerst eens gaan kijken bij de pony of het echt wat is.

Daarna kan je altijd nog in gesprek met je vriend.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:27

Ja ik ben alleen bang dat ik hem dan zsm wil gaan halen zeg maar.. Dus daarom wacht ik er even mee. Maar wil ook weet niet te lang wachten want dan ben ik bang dat hij weg is. Misschien is het mogelijk om de pony te reserveren ik ga ook waarschijnlijk volgende week zondag kijken!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:29

Wat is de reden dat je vriend erop tegen is? paarden kosten een hoop geld en tijd misschien dat hij daar problemen mee heeft?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:31

Even reëel kijk eerst waar je hem wil stallen je kan een twee jarige niet alleen in een box zetten, twee je bent een angstige ruiter dus je zal hem moeten laten inrijden dus is daar geld voor over twee jaar? Drie als je twee paarden hebt en ze staan op twee verschillende plekken besef je dat je dan dus naar twee plaatsen moet elke dag en dat kost een hoop tijd. Ik snap je vriend denk er goed overna. Ook over het feit of het haalbaar is als de allebei tegelijk wat mankeren je hoopt dat het nooit gebeurt maar de kans is er.

Edit en je weet nooit hoe groot een 2 jarige word dalijk blijft hij te klein en kan je er niet op en dan?
Laatst bijgewerkt door F_inley op 19-09-14 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:35

Wat is je meer waard? Je relatie of een nieuwe pony? Als mijn vriend er op tegen zou zijn en daar goede argumenten voor heeft, zou ik het idee (hoe leuk het ook is) uit mijn hoofd zetten.

Ik zou eerst een goed gesprek met je vriend aangaan en er nog eens goed over nadenken.

Succes!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:39

Jouw tijd, jouw geld, jouw keuze. Kom op zeg, je bent 18 jaar, vriendje moet maar accepteren dat zijn vriendin een hobby heeft waar nou eenmaal tijd in gaat zitten. Ben je van plan om je hele leven je aan te passen aan zijn wensen?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:39

Misschien is het nu haalbaar maar meis denk goed na hoor! Zie in je profiel dat je 18 ben dan is de volledige zorg van 2 paarden op je nemen niet niks. En zal toch ook nadenken wat betreft de toekomst, werk, studie, huis etc. Gevoel en verstand gaan helaas niet altijd goed samen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:41

Lekkere relatie, mijn kerel zou daar niet gelukkig van worden en spanningen veroorzaken. Vaak moet ik hem wel overtuigen maar als ik fatsoenlijke argumenten heb is dat niet zo moeilijk. Als hij goede argumenten tegen heeft zie ik mijn ongelijk ook vaak in. :j

Zonder zijn toestemming zou ik het echt niet zomaar doen, zeker niet achter de rug.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:46

SaskiaKa schreef:
Jouw tijd, jouw geld, jouw keuze. Kom op zeg, je bent 18 jaar, vriendje moet maar accepteren dat zijn vriendin een hobby heeft waar nou eenmaal tijd in gaat zitten. Ben je van plan om je hele leven je aan te passen aan zijn wensen?

Nou ik mag hopen dat jij geen relatie hebt anders heb ik flink medelijden met die man van je.... sjonge jonge...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:59

robert45 schreef:
SaskiaKa schreef:

Nou ik mag hopen dat jij geen relatie hebt anders heb ik flink medelijden met die man van je.... sjonge jonge...

Jawel hoor, een hele goede relatie zelfs. Bij ons is het namelijk zo dat wij elkaar door en door kennen en weten van elkaar dat we in staat zijn om weloverwogen beslissingen te nemen, waarbij de ander echt niets te kort zal komen.
Als ik graag een paard wil kopen, dan begrijpt hij dat ik alle voors en tegens heb overwogen en dat ik niet over een nacht ijs ga. Wij snappen dat er bepaalde dingen zijn die de ander gelukkig houden. In zijn geval is dit bijvoorbeeld kitesurfen. Als hij een week de wind wil opzoeken in Brazilie of Tarifa, dan breng ik hem naar Schiphol, geef hem een dikke kus en wens hem heel veel plezier. Als ik een paard zou willen kopen, omdat ik daar mijn ei bij kwijt kan, dan gunt hij mij dat.
Misschien leer jij dat ook nog wel als je later groot bent.

Daarbij vind ik dat wanneer je nog maar 18 jaar bent, je lekker van het leven moet genieten. Als je dan een paard wil (en kan!) kopen, vind ik het kolder dat je dan toestemming zou moeten krijgen van je verkering.
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 19-09-14 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:01

Wat zijn zijn argumenten?
Als je bent gaan kijken en je hebt een klik met de pony zou ik 'm gewoon kopen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:48

Ik ben het wel eens met SaskiaKa, ik vind dat je leeftijd hier toch wel een rol in speelt. Ik kocht mijn paard ook op achttienjarige leeftijd en heb echt niet overlegd met mijn vriend of hij dat wel goed vond. Natuurlijk heb ik het er wel met hem over gehad, maar niet in de zin van dat ik toestemming van hem wilde.

Ik neem aan dat jullie nog niet alles met elkaar delen, dus het is jouw eigen keuze die je betaalt met jouw eigen geld en er jouw eigen tijd in steekt. Je zegt dat je er tijd voor hebt, dus ik neem aan dat je vriend hier ook niet drastisch onder gaat lijden.

Was je in een andere levensfase geweest (bijv. net een baan, plannen om samen te gaan wonen met je vriend), snap ik zijn tegenzin. Dus afhankelijk van waarom hij jou dat tweede paard niet wil laten kopen, kan je daar natuurlijk wel naar luisteren en eventueel de aanschaf uitstellen.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 06:48

Jouw tijd, jouw geld, jouw keuze. Kom op zeg, je bent 18 jaar, vriendje moet maar accepteren dat zijn vriendin een hobby heeft waar nou eenmaal tijd in gaat zitten. Ben je van plan om je hele leven
Misschien leer jij dat ook nog wel als je later groot bent.

Daarbij vind ik dat wanneer je nog maar 18 jaar bent, je lekker van het leven moet genieten. Als je dan een paard wil (en kan!) kopen, vind ik het kolder dat je dan toestemming zou moeten krijgen van je verkering.
[/quote][/quote]

100% eens! 18 jaar en verkering is doorgaans wat anders dan getrouwd/samenwonend/samen een gezin etc neem je eigen beslissingen meid, jouw geld, jouw keuze. Je kan nog je hele leven in een poldermodel leven

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 08:45

Hij heeft niet echt argumenten. Hij haat paarden gewoon.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:56

@Ts: hij haat paarden en daar ga jij je aan aanpassen???? Volg je hart en ga gewoon naar die pony kijken. Ivm je vriend: ofwel moet hij jouw hobby leren aanvaarden ofwel bye bye en de volgende ;-).

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 09:02

En ik woon al samen met hem. Heb daarbij een vast contract. Mijn andere paard is verzekerd. De pony wil ik komende 2 jaar op een wei zetten tot hij ingereden zal worden.

Ik zal zeker nog een gesprek aan gaan. Maar als hij wat vraagt en ik heb het liever niet doet hij het toch ook. En ik heb nagedacht over alles anders zou ik geen topic starten mijn vraag was dan ook goede argumenten om mijn vriend te laten zien dat hij het wel oké vind.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 09:03

maximuss schreef:
@Ts: hij haat paarden en daar ga jij je aan aanpassen???? Volg je hart en ga gewoon naar die pony kijken. Ivm je vriend: ofwel moet hij jouw hobby leren aanvaarden ofwel bye bye en de volgende ;-).

Ja alleen is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:06

Als je pas achttien bent en hij argumentloos is, zou ik me niks van hem aantrekken. Wie denkt ie dat ie is haha.
Het is een ander verhaal als je samenwoont en alle kosten deelt enzo.

Ik zou als ik jou was goed er over nadenken en niet te impulsief zijn. Niet vanwege hem, maar op dit moment werk je en/of ga je naar school. Misschien betalen je ouders nog veel voor je? Tijd zat dus.
Wat als er (onverwachts) een baby komt, een huishouden in je eentje. (In het 'ergste' geval heb je net zoals ik een kerel die superveel werkt en niet schoonmaakt :P). Nou geloof me dat wordt zwaar, ik heb maar 1 paard en geld zat ervoor maar ik kan helaas maar om de dag komen. Het is gewoon zwaar als je eenmaal je leven hebt. en zoals hoe het bij mij nu is, had ik me 6 jaar terug ook nooit voorgesteld. Een baby zat bijv. echt niet in de planning! En ze is er toch hihi.
Een dier koop je imo voor het leven, en niet om ff plezier mee te hebben en m daarna weg te doen. Denk daarom goed na, niet voor je vriend maar voor jezelf. De paarden verdienen allebei net zo veel aandacht.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:08

Goed idee Ts maar een relatie is een groot compromis en als hij nu al zijn zin wil doordrijven... Verlies nooit jezelf in een relatie: jij wilt een pony, het is mogelijk en je hebt er goed over nagedacht dus...
Ik zou de pony wel niet alleen op een weide zette.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:11

Oh gosh ik ging uit van de gemiddelde 18-jarige die meestal nog thuis woont.
Denk gewoon goed na wees niet te impulsief, het zou zonde zijn als je relatie er voor niks op achteruit gaat als het paard straks weer wordt verkocht.
Maar als jij denk dat het een goede beslissing is ga er dan voor ongeacht wat je vriend zegt, omdat hij ze haat. :P

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:16

Ik zou proberen om hem uit te leggen waarom dit zo belangrijk voor je is.
Waarschijnlijk vind hij ook iets leuk, voetbal?
Nou jij stoort hem toch ook niet tijdens die o zo belangrijke ajax-Feyenoord wedstrijd

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:59

SaskiaKa schreef:

Precies! Gewoon kopen dus. Neem aan dat hij ook hobby's heeft die jij niet verbiedt :=

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 17:53

Nies_ schreef:
SaskiaKa schreef:

Precies! Gewoon kopen dus. Neem aan dat hij ook hobby's heeft die jij niet verbiedt :=

klopt ben eerst opzoek naar een plekje voor ik tot koop overga.

MirandadV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:52

Als je je vriend mee neemt word hij misschien ook wel helemaal in de wolken van de pony