), maar tot dusver is dit zonder succes. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie dit is aangeleerd. Heeft iemand tips hoe je je zit op dit punt kunt verbeteren? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), maar tot dusver is dit zonder succes. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie dit is aangeleerd. Heeft iemand tips hoe je je zit op dit punt kunt verbeteren?
(Ok, moet toegeven dat mijn pony heel makkelijk doorzit, dus het enige wat ik doe is lekker gaan zitten en dan gaat het automatisch :p Heb ook wel ooit op een stuiter gezeten waar ik niet normaal op kon doorzitten :S) 
Tsja.. ik lees nu dat dit eigenlijk heel onduidelijk is maar het werkt voor mij
Lynnepinny schreef:Mijn instructrice zei altijd "Doos naar voren!!"Ook schouders meer naar achteren heeft bij mij erg goed geholpen om beter te zitten, aangezien ik vaak 'onbewust' naar voren ging zitten.
En misschien beugels iets korter? Lijkt bij mij altijd te helpen.
Sunneva schreef:Als aanvulling kan ik nog iets zeer belangrijks noemen; vang de "schok" op in je enkels. Veer als het ware mee (vanuit je enkels dus) en laat de energie naar beneden stromen.
xIrlijn schreef:Flexchair trainingen heb ik van gehoord! Maar als manege ruiter vind ik dat iets te duur... Het meebewegen met mijn knieën ga ik ook eens proberennogmaals bedankt allemaal voor het meedenken!
sneeuwpop schreef:xIrlijn schreef:Flexchair trainingen heb ik van gehoord! Maar als manege ruiter vind ik dat iets te duur... Het meebewegen met mijn knieën ga ik ook eens proberennogmaals bedankt allemaal voor het meedenken!
Dat je het te duur vind, kan ik begrijpen, echter snap ik niet wat " manegeruiter" daarmee te maken heeft.
Juist een manegeruiter heeft niet zoveel vlieguren en zou je juist een sprong in je ervaring kunnen geven...