Paard: Chelsea, 7 jaar
Niveau: L2 + 25
Wij zijn vorig jaar zomer begonnen in het L2, maar dit ging erg moeizaam... We sprokkelden letterlijk onze puntjes bij elkaar. Chelsea wil graag in je handen gaan hangen en blijft daardoor erg lang en strak. Ook hebben we beide moeite om het achterbeen er meer onder te zetten. Ik ben begin van het buitenseizoen van lesgever gewisseld en we zijn met sprongen vooruit gegaan! We moesten letterlijk terug naar de basis en dit heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Chelsea loopt veel meer op haar eigen benen en ik laat veel beter los en leer goed te ontspannen. Dit zagen we goed terug in mijn wedstrijdresultaten en we hebben de laatste tijd mooie punten gereden! Afgelopen weekend hebben we ons record gereden van 200 punten en een mooie 1e prijs!
Mijn eigen werkpunten zijn:
- benen lang houden en voor me blijven kijken
- ontspannen van de onderrug
- handen op dezelfde hoogte houden
- in het midden van het zadel gaan zitten (zitbeenknobbels)
- mijn haar nog sneller laten groeien, want dat bosje haar wat nu onder mijn cap vandaan komt, lijkt echt nergens op, hahaha!
Werkpunten Chelsea:
- ze moet meer op het achterbeen
- niet te diep
Dit zijn dus foto's van mijn laatste wedstrijd. Ben heel benieuwd van jullie ervan vinden!!!
Losrijden - hier zie je duidelijk dat ik gespannen ben (bovenarmen) en mijn ongelijke armen... Mijn instructrice heeft mij via een oortje begeleidt en heeft me hier ook op gewezen; ONTSPAN!!!

Niet naar beneden kijken!

Poging tot middendraf... Aan mijn hoofd te zien had ik het moeilijk

Ik ben een ster in raar kijken... Maar ik kijk wel voor mij uit!!!

Galop

Galop, moet meer op mijn kont blijven zitten!

Dit vind ik zelf een erg mooie foto

Galop, hier zie je goed dat ik naar voren duik...

Haar mooie hoofdje

Draf

Hier lijkt het of ik ongelijke beugels heb, maar dit is wat ik bedoel met benen lang houden en recht in mijn zadel zitten; ik trek heel erg mijn linderbeen op en ga dan meer op rechts zitten... Iets wat ik op dat moment goed voel, maar zo moeilijk vind om te corrigeren...

Drafje

Gelukkig kan ik ook nog lachen!!

Halthouden en groeten... Bijna vierkant

Ik ga nu nog 1 keer L2 starten en dan zal ik over moeten naar het M1. Maar eerst nog flink thuis trainen en die achterhand sterker maken!!! Bedankt voor het lezen/kijken!!!
. Wat ik van de foto's af nog is, is wat meer actie. Het lijkt allemaal nog wat braafjes. Succes in het M1! 
En zelf dat nog wat naar voor hellen, tjah das kwestie van gewoon er iets meer op te letten! Ik probeer me altijd voor te stellen dat k op V.alegro zit, helpt soms