Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
in lagere klasses mag je wel starten met een pony tussen de paarden.mooney schreef:Volgens het FEI regelement (of KNHS?) moet je paard een bepaalde hoogte hebben om mee te doen (1.48 of groter dacht ik). Dus met een Nederlandse E pony zou het wel mogen, maar met de reguliere pony's mag je internationaal alleen tussen de pony's starten en heb je dus een leeftijdsgrens (en geen GP).
Dit geldt dus alleen voor niveau ZZ-licht en hogerin lagere klasses mag je wel starten met een pony tussen de paarden.
Ik denk dat het ligt aan het kunnen en willen van de pony.

mooney schreef:Volgens het FEI regelement (of KNHS?) moet je paard een bepaalde hoogte hebben om mee te doen (1.48 of groter dacht ik). Dus met een Nederlandse E pony zou het wel mogen, maar met de reguliere pony's mag je internationaal alleen tussen de pony's starten en heb je dus een leeftijdsgrens (en geen GP).
Dit geldt dus alleen voor niveau ZZ-licht en hogerin lagere klasses mag je wel starten met een pony tussen de paarden.
Ik denk dat het ligt aan het kunnen en willen van de pony.
Ik geloof best dat er sportpony's zijn die in theorie het niveau aan zouden kunnen, pony's belanden echter niet of zelden bij mensen die het eruit kunnen en willen rijden. Want als je ambitie hebt voor GP koop je geen pony, want mag je niet starten.En ga je er niet 100% voor (naast het talent wat je moet hebben), kom je nooit op dat niveau.
Dus in theorie kan het, maar in praktijk zal je het niet zien.