Eindelijk heb ik duidelijke rijfoto's van mij en mijn pre merrie Decorosa. Tijd dus om eens een HAW topic te openen, ik ben namelijk reuze benieuwd naar jullie tips.
Eerst even maar even voorstellen:
Naam: Decorosa XXV
Ras: PRE (andalusier)
Leeftijd: 7
Niveau: geen

Ik heb haar nu een jaar of 3 en ze komt uit Spanje waar ze niet heel erg goed behandeld is om haar maar even netjes te zeggen. Ze had en heeft een behoorlijk trauma, maar met geduld komen we een heel eind. Ze was in Spanje al zadelmak gemaakt op veelste jonge leeftijd dat is mislukt en toen is ze naar Nederland gekomen waar ik haar heb gekocht als opknappertje. Ik heb haar overnieuw beleerd en we zijn nu 3 jaar verder en we hebben een hoop van elkaar geleerd.

dit was 2 jaar terug.
Mijn eigen verbeterpunten:
- mijn houding:
Ik zit voorover. Ik moet mijn bekken kantelen en trotser gaan zitten. En niet zo naar mn mooie paard kijken..
- mijn handen:
Ik heb mijn handen vaak te laag en op schoot.
- ontspanning:
Deco is heel snel gespannen ze mag veel meer over haar rug. Dat gaat tegenwoordig steeds vaker goed maar ze hoeft maar iets spanning op te bouwen of 1 kleine miscommenicatie en ze houd haar rug weer vast.
-galop:
Hier heb ik geen foto's van maar galop is niet haar sterkste gang. Ik gallopeer dan ook niet veel in de bak. Wij hebben thuis geen bak dus ik train altijd in het bos, strand of op een zandpad en dan probeer ik lange rechte stukken te galloperen op een rustig tempo zodat ze balans en meer kracht krijgt voor de galop. Gaat steeds beter maar we zijn er nog lang niet.
Er zijn geen foto's gemaakt van het inrijden en ik heb niet lang gereden want daarna zijn we naar de hei gegaan.

Mijn houding, handen, teugels mogen korter, deco heeft haar hoofd naar buiten, mag haar rug meer gebruiken.

op deze foto is mijn houding beter, alleen mijn handen niet. Deco loopt niet over haar rug (ook duidelijk te zien aan de rimpels op haar nek voor het zadel)

Achter de loodlijn en ik zit voorover.

Rechtsom haar makkelijke kant, dan gaat alles inneens een stuk beter.

hier zit ik teveel aan de voorkant waardoor ze haar passen ook meteen minder ruim maakt

beter, maar boogje in de teugels

meer stelling in de bocht

middendraf

op de hei

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!