Billy the Quick
Nonstop Quick x Super Arnie
6 jaar
1,64m
Sinds januari in het bezit en na ziek zijn van zijn kant uit echt pas 2 maanden aan het werk.
Billy is een sensibel, nerveus paard dat zijn kracht nog wel eens graag in de strijd gooit en zich in het begin echt afschermde tijdens omgang en trainen waardoor er wat miscommunicaties waren.
Heb op het punt gestaan gehad om hem weg te doen dat ik het misschien niet aan kon.
Maar we zijn nu eindelijk echt goede maatjes aan het worden en de communicatie is stukken beter!
Ikzelf heb een chronische rugspierontsteking, verschoven rugwervel door een val met paard paar jaar terug.
Hierdoor ook operatie aan m'n knie moeten ondergaan.
Ik heb dus moeite met doorzitten, ontspannen (de spieren staan altijd gespannen...) en door uitstralingspijn niet altijd gevoel in mijn rechterarm waardoor ik wat streng kan zijn met die hand...
Links is heel wat kracht uit mijn been gegaan dus is voor mij moeilijk om altijd hem tussen mijn benen te houden
We werken voornamelijk aan rustig en ontspannen rond te rijden, recht houden (vooral mezelf recht houden
)en een goed basistempo te behouden.Maar ach we komen er wel, hebben beide plezier in het rijden en dat is wat telt.
Opbouwend kritiek mag zolang het vriendelijk is !

Zijn knap hoofdje ! Halthouden bij C 4 sec stilstaan.

Groeten en teugels opnemen voor vertrek, hij stond wel netjes vond ik

Draf rechterhand, had moeite met blijven zitten en knik rechts wat in.

Draf linkerhand, benen leiden wat eigen leven en handen mogen iets lager (?)

KXM lichtrijden en hals laten strekken. Ik ga zelf wat zakken maar paard durfde ik minder goed los te laten want dan gaat ie richting de middendraf

Als ik er echt aan denk hou ik mijn handen laag of soms komt die strenge binnenhand rechts ook wel eens tevoorschijn

De galop had ie iets van plat door de bocht, gaaaaan en nog wat gekke bekken trekken

Mijn binnenhand is sterk en zit scheef omdat ie recht op de plankjes af ging
We werken er aan! Maar is vaak nog paniek bij het aanspringen want hij kan het ook heel netjes!

Mijn topper en grote vriend is het toch wel geworden