Ik wil jullie voorstellen aan onze Nevil. Begin juli hebben we hem gekocht (mijn zusje en ik). Hij was toen 2 maanden onder het zadel (+/- 12 keer gereden). Onze ambitie is om met hem in zowel de dressuursport als de springsport wat prestaties te leveren. Hoe ver we komen zien we wel, het belangrijkste is dat het voor alle drie leuk blijft.
De rede dat we voor een grote D-pony hebben gekozen is omdat mijn zusje (16) graag nog even van haar ponytijd wilt genieten. Zij zal voornamelijk met hem gaan springen. Ik (22) zal hem uitbrengen in de dressuurring, tussen al die grote paarden. Waarschijnlijk zullen we 4 oktober 2014 onze eerste B-proeven rijden.
Nevil (v. Nieuwmoeds Patrick)
Geslacht: ruin
Stokmaat: 1.44 (gemeten januari 2014)
Geboren: juni 2011
Zadelmak: april 2014
De filmpjes zijn van afgelopen week. Helaas is mijn zusje niet zo goed in het maken van foto's en filmpjes, dus ben ik altijd degene die het met de net-niet-filmpjes moet doen. En heeft zij wel prachtige foto's als ik weer eens met de camera in de weer ben geweest. (wellicht komt het je bekend voor)
We hebben hem nu dus een week of 5. Ik rijd hem 2 tot 3 keer per week. We hebben tot nu toe 2 keer les gehad en focussen ons op een goede basis voor de dressuur.
Ik ga van te voren niet mijn eigen verbeterpunten benoemen, daar mogen jullie mee komen.
En mijn houding uiteraard!