Fee is nu sinds September vorig jaar onder het zadel en zij is 4 jaar oud.
Ik heb haar zelf ingereden en zadelmak gemaakt, de afgelopen tijd ben ik op reis geweest en ben gisternacht terug gekomen. In de tijd heeft mijn beste vriendin (Z amazone) haar verder gereden en ben er heel tevreden mee.
Fee is helaas wel uhm.... 200 kg te vet en dat moet er dus weer af...
We hebben nu 3 keer in de week les en ze word nog 1 keer gelongeerd. Ik ben dit aan het uitbouwen.
Mijn houding is de laatste tijd beroerder geworden dan ooit en daarom ga ik hiervoor naar een chiropractor. Mijn onderrug is extreem onderontwikkeld omdat hij zo hol is, en mijn bovenrug is juist bol.
Doordat mijn ruggengraat dus scheef is, krijg ik bijvoorbeeld ook tintelende voeten onder het rijden waardoor ik mijn voeten niet meer voel en het dus extreem moeilijk maakt om op mijn houding te letten. (Omdat mijn rug dus scheef is en zo mijn zenuw bekneld word)
Mijn nek is gelukkig al volledig gekraakt, eerder kon ik ook mijn hoofd niet recht houden maar dat is al 'opgelost' (even wennen nog!)
Ik raak door mijn rug ook heel vaak uit balans en kan niet goed genoeg op mijn kont blijven zitten. Ik heb al veel zitlessen gehad, maar dit helpt helaas niet. Toch heb ik hier en daar mijn 'trucjes' om onder mijn eigen vervelende houding uit te komen.
Vandaag is toch wel een historisch moment, want ik heb mijn startkaart aangevraagd! Nog nooit eerder met een eigen paard gaan starten, maar nu gaat het toch echt gebeuren en ik heb er heel veel zin in. In September staat onze eerste B gepland.
Nou, nu genoeg gepraat. Foto's van gisteren!
Vergeef me de schoonheidsfoutjes.. Ik heb er bijna twee maand niet meer op gezeten.
De foto's staan niet op volgorde.
Eigen verbeterpunten:
Teugels niet steeds te lang laten.
Naar voren kijken.
Beugels een gaatje langer doen....

Lachen, omdat ik haar zo leuk vind en zo trots ben.

En vriendin er nog even op. (Die kan haar wat beter laten strekken.
)

Bedankt voor het kijken.
holly!!! Echte dame nu!! Leuk te zien dat jullie het zo goed doen!