Nu in de vakantie heb ik weer tijd, maar stuit ik op een probleem wat ik eigenlijk al heb sinds ik mijn paard kocht.
Mijn paard was drie jaar toen ik haar kocht en net ingereden. Ze kon toen nog niet goed in de rechtergalop aanspringen. Aangezien ze drie was en ik daarom nog niet veel met haar trainde maar meer grondwerk deed en daarna te weinig tijd had om te rijden heb ik dus niets hiermee gedaan.
Nu ik weer meer ben gaan trainen stuit ik op dit probleem. Het buigen naar beide kanten gaat prima, zowel in stap als in de draf. Mijn paard kan ook goed haar rug loslaten en heeft ook geen problemen met ondertreden. Linksom aanspringen gaat ook prima.
Maar rechts lukt het echt niet. Ik heb het op heel veel manieren geprobeerd: vanuit een gebroken lijn, vanaf de middelijn, op een volte, andere wendingen.... noem maar op. Maar mijn paard valt nog liever over haar eigen benen (dit is wanneer ze de aanzet doet tot goed aanspringen maar uiteindelijk besluit om toch verkeerd aan te springen, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) dan dat ze goed aanspringt.
Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen om haar goed te laten aanspringen. Dus graag hoor ik van jullie wat ik het beste kan doen...?
Alvast bedankt
Uiteindelijk valt het kwartje wel, maar het kan even duren.
hierdoor ging ze laatst wel behoorlijk onderuit in de wei. Dus misschien dat er hierdoor weer wat vast zit....