Ik heb al 12 jaar mijn PRE merrie Muñeca. We hebben een hoop tegenslagen gehad maar ik wil iedereen laten zien hoe je kan genieten van een paard na zo veel jaren.
Mijn paard heeft twee hele zware blessures gehad.
Eerst scheurde ze op een halve centimeter na haar hele pees door midden. Na een lang en zwaar herstel waren we naar 1 jaar weer volop aan het rijden.
Helaas kwam een tijd later de volgende zware blessure botcystes. Na meerdere dure behandelingen begon haar bot weer beter te worden en zijn de plekken geheel hersteld wel bleef er een lichte tik in het lopen dus met de wedstrijden was het nu helemaal afgelopen. Dit mocht de pret niet drukken en zijn we weer flink gaan trainen.
Na een hoop gedoe op mijn toenmalige stal begon mijn paard steeds meer af te vallen en zei iedereen tegen mij dat het tijd was voor haar pensioen. Ik heb haar toen stil gezet maar ben vertrokken naar een andere stal omdat het er niet beter op werd en dit was de beste keus die ik had kunnen maken. Ze doet het weer super!
We zitten qua oefeningen toch wel op M niveau maar na vele keren weer opbouwen is het elke keer heel technisch rijden om haar goed aan de gang te krijgen en is het heel belangrijk dat ik voel wat mijn paard aangeeft.
Ik hoop dat jullie kunnen genieten van mijn foto's en kunnen zien hoe je naar een hoop tegenslagen en heel veel jaar met een topper toch kan blijven genieten.
Ik ben dus nu heel erg aan het trainen om haar spieren weer terug te krijgen en haar lijf weer soepel te houden. Wij gaan niet meer starten maar zijn beide erg gemotiveerd in de trainingen en genieten hier van. Mijn paard is inmiddels (als ik het goed heb) 17 jaar jong.