Ik kan geen passend topic vinden bij mij en me paard en via google kom ik ook niet veel verder.
Ik en mijn paard willen graag een begin gaan maken aan de cross. Nu word hij veel dressuurmatig gereden en het springen willen we ook op gaan pakken. Nu weet ik dat je paard bi de cross veel moet galoperen en daar zullen we beide naartoe moeten werken. Nu weet ik alleen niet hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Weet iemand hier op bokt het?
Info over mij en me paard:
We rijden momenteel dressuurmatig op beginnend M niveau. Het springen zijn we aan het oppakken maar nog geen lessen omdat ik nog met een zadel voor springen bezig ben. ik zal even een klein voorbeeld schema maken van hoe ik train. Nu wissel ik wel veel af en het licht eraan wat ik lang het rijden nog moet doen voor wat ik die dag doe.
Maandag: Longeren
Dinsdag: training van 75 min (incl 15 min instappen en 15 min uitstappen)
Woensdag: Training 90 min (incl in-en uitstappen)
Donderdag training 75 min (incl 15 min instappen en 15 min uitstappen)
Vrijdag: Vrij
Zaterdag: Longeren
Zondag: training van 90 min (incl in- en uitstappen)
Nu heb ik op dinsdag en donderdag een bijrijder die les heeft en waar ik dan met mee rij. Nu is het wat minder omdat mijn zadel niet zo heel goed licht en rijden we gewoon wat zonder zadel en met neckrope. Als ik met zadel rij licht er wel een bontje onder.
Ik wil dus minder dressuren en meer springen en galoptraining gaan doen voor de afwisseling. Ik zoek dus info/websites voor info voor de galopstraining voor zomers en winter. Ik heb in de winter een hele grote binnenbak van ong 40x100 (er kunnen pressies 2 wedstrijdparcourse in)
Hou het wel gezellig a.u.b. een zovast bedankt voor de hulp
Mijn paard loopt L springen en heeft de punten voor de L SGW. Ik rij hem 4 a 5 dagen in de week en thuis echt niet langer dan 30min. 1x in de twee weken lessen we en dit is dan wel een dik uur. Ter voorbereiding op ons crossseizoen gaan we weer wat vaker naar het bos of langs de beek en gaan we lekker stukken galoperen. Het is denk ik afhankelijk van je paard, heeft hij veel looplust of is hij liever lui dan moe?
. Niet dat je op dat tempo je eerste cross moet rijden, maar dan weet je in ieder geval hoe dat tempo voelt.