Sinds 26/05/14 heb ik Butterfly, een super lief paard! (voor meer info zie: [RIJ-ITP] Butterfly, mijn eerste paard!)
Kom zelf van de pony af dus moet nog erg wennen aan de gangen. We doen het rustig aan, we rijden enkel de basis met af en toe een pasje wijken of SB erbij. We nemen rustig de tijd om samen een combinatie te worden. Vandaag wilde mijn zusje ook mee naar Bud, met de camera natuurlijk.

Het rijden gaat aardig goed. Ze is wel erg slecht aan het been en galop blijft nog lastig. We hebben daar al veel op geoefend, voornamelijk vind ze het lastig om 'door' te galopperen, de eerste x thuis galop bleef ze dan ook haast op haar plek staan.. Ben daarom veel bezig met overgangen rijden om haar actief te krijgen in het achterbeen en oplettend te houden met rijden. Ook aangalopperen was lastig, veel op geoefend en sinds gister is 1x been voldoende om haar ook daarna in de galop te houden.
We hebben momenteel nog geen les, eerst zelf aan mekaar wennen en Bud aan haar nieuwe huis. 19 juli ga ik een maand op vakantie maar daarna wil ik gaan lessen, zowel privé als bij de rijvereniging.

mijn eigen verbeterpunten:
- juist met spoor been lang houden
- handen rechtop en niet op mijn bovenbeen
- rechtop zitten en niet scheef
- vooruit kijken
Lang genoeg gekletst, hierbij de foto's!
*natuurlijk ook ingestapt, hier geen foto's van helaas..
1)

2) Indraven (typisch geval van hand vastzetten op mijn bovenbeen..)

3) knap koppie

4) Galop, duidelijk dat er spanning is

5)

6)

7)

8) wat lang in haar lijf maar wel actief

9) te diep, nog iets waar Bud van houdt dus meer achterbeen erbij

10) pasje wijken

11) uitdraven

12) uitdraven

En na mij ging mijn zusje er nog even op, ze heeft het eerste jaar met mijn pony fanatiek meegereden maar nu al ruim 4 jaar niet meer op eens in het jaar een rondje op mijn pony na.. Op een paard had ze al helemaal nooit gereden. Maar op Bud reed ze zo weer weg, stap draf galop alles. =)
13)

14)

Bedankt voor het kijken! Laat gerust een reactie achter.

*Wees lief voor ons, dit is rond de 20ste x dat ik op haar rijdt.

Ziet er gelijk zoveel netter uit!
Dan gaat d'r koppie tussen haar benen en heb je weinig te zeggen