Chocabon en ik hard aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain_

Chocabon en ik hard aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 07:46

26 mei plaatste ik na laaange tijd weer eens een topic van Chocabon en mij in HAW. Zie [RT-HAW] Weer eens aan de bak met Chocabon!

Chocabon (bijnaam Bob)
Upperville x Proloog
merrie
7 jaar

Wat ik met rijden niet zo goed door had, en waar ik dus ook van "schrok" op de foto's in mijn vorige topic is dat Bob erg diep liep. Dit heeft ze niet altijd gedaan en waar ik pas later aan moest denken is dat mijn verzorgster soms met bijzet rijdt (ivm tenniselleboog). Deels zal het daarmee te maken hebben, maar natuurlijk is dat niet alles. Mijn eigen valkuil is dat ik te lang vast blijf houden en natuurlijk mijn houding :o We zijn aan het oefenen (geweest) en gisteren wilde een stalgenootje wel een paar foto's maken.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Essia

Re: Chocabon en ik hard aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:33

Als ik het vergelijk met je vorige topic zie ik inderdaad al verbetering wat betreft het diep lopen van het paard. Ik vind het er verder goed uit zien, alleen nog even op het rechthouden van je hoofd letten :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:47

jullie zijn qua aanleuning zeker vooruit gegaan... ze zou van mij nog net een tikje langer mogen maar dat is ieder zijn smaak zeg maar...

Wat mij wel opvalt op een aantal foto's is dat je je linkerschouder hoger hebt/ optrekt ten opzichte van je rechter schouder..

Succes

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:58

Bedankt. Inderdaad viel mij ook op dat ik nu veel meer naar beneden aan het kijken ben O:)

@Ynskek inderdaad joh, nu je het zegt! Is denk ik te verklaren door mijn beugelmaat.. Ik had met mijn vorige beugelriemen wel is het gevoel dat ik ongelijk zat, maar als iemand dan keek was dat niet zo. Dus had ik de conclusie getrokken dat ik dan zelf wel scheef zou zijn haha. Nu heb ik nieuwe beugelriemen en dacht ik het weer maar verder geen aandacht aan gegeven. Maar stalgenoot is er ook nog even opgestapt en die zei dus juist "jij zit echt heel ongelijk!" Rechts was mijn beugel dus toch een stukje langer, misschien dat het daarmee te maken heeft?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:03

Het is niet helemaal lekker te zien omdat je op geen van de foto's echt recht op de camera rijdt maar kijk maar eens naar foto 3 en 6... dan zie je als je goed kijkt inderdaad dat je rechter beugel net iets langer is dan links

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:34

Ja inderdaad. Ik heb nog even gecheckt toen mijn stalgenoot erop zat, en toen zag ik ook duidelijk dat rechts langer was. Ben ik toch zelf niet scheef hihi! :D

Shar161

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:10

Ziet er goed uit! Ze zou van mij ook nog iets langer mogen. Bij foto 4 en 5 valt het me op dat je iets inknikt. Probeer goed recht op te zitten en je schouders niet naar voren te trekken. Het zal ook helpen als je naar voren kijkt ipv omlaag, zoals al genoemd. Wat zeggen ze ook alweer, alsof je aan een touwtje aan je hoofd naar boven wordt getrokken?

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:10

Ziet er mbt diep lopen al veel beter uit!
Wat mij nog opvalt is dat je soms nog wat 'kapstokken' hebt, op foto 6 kun je dit goed zien.
Andere tips zijn al gegeven, voor de rest ziet het er heel netjes uit! :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:22

Bedankt voor de reacties! :)
Mijn eigen houding blijft inderdaad een aandachtspunt, en ik vergeet er ook nog wel is op te letten. Het is wel al stukken beter dan die was haha.

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:36

Als je hoofd scheef is komt dit vaak omdat je gaat compenseren als je niet goed recht zit inderdaad. Zelf heb ik dit ook heel erg en een half jaar nadat ze zagen dat mijn hoofd scheef was zagen ze dat ik helemaal scheef zat en dat mijn hoofd scheef was om mezelf te compenseren. Dit is echter heel moeilijk af te leren en heb je hoogstwaarschijnlijk niet alleen op je paard!

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 08:04

Geen idee eigenlijk! Ik zal er eens op letten :) Heb gisteren mijn rechterbeugel een gaatje korter gedaan, is even wennen hoor.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:18

Je bent idd vooruit gegaan :D
Ik vind je alleen erg voor over vallen en je voeten afsteken.. Succes verder, mooi paard! :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 16:42

Bedankt! Knap is ze he hihi <3
En inderdaad mijn houding :j ik werk eraan maar vergeet het nog wel eens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:59

Ik moet commentaar op het rijden geven he? Niet op het paard?

Okee,..neusje meer voor de loodlijn rijden.

Mooi paard. Echte Upperville om te zien.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 20:38

Thanks! :)

Amy02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:48

ik zou je voeten meer naar de singel drukken
maar verder rest ziet er mooi uit jullie 2 /3

Jokefleur1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:22

Zoals velen hier, gewoon de tenen meer naar voren draaien en je hoofd rechtop houden. Maar ik moet toegeven dat ik ook meer naar beneden kijk om te zien hoe mijn paard loopt :D
Wat kan helpen is tussen de oren kijken, dan kun je toch nog net kijken hoe je paard loopt en knal je nergens tegen ^^
Maar het ziet er voor de rest goed uit! Keep up the good work!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:13

Leuk paard :) Maar je ziet precies aan zijn lopen dat jij je schouders ongelijk hebt.
Op de linkerhand loopt hij er veel prettiger doorheen dan op de rechterhand.
Er zit nog wat rechtricht werk in dus! Succes :)

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:05

Super leuk paard! Ik zie bijv op foto 5 wel liever het hoofd op over net voor de loodlijn.. Hij krult mij nu iets te veel op! Verder heb je hem wel super fijn aan het lopen!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:02

Ann1992 schreef:
Als ik het vergelijk met je vorige topic zie ik inderdaad al verbetering wat betreft het diep lopen van het paard. Ik vind het er verder goed uit zien, alleen nog even op het rechthouden van je hoofd letten :D

Hé, da's grappig: ik had gezien dat het paard zijn hoofd soms kantelde (ik wou al zeggen: scheefheid), en als je de foto's bekijkt, doe jij dan net hetzelfde. Dus wss kantel je idd je hoofd en schouders, waardoor je het paardenhoofd ook wat scheef trekt?

Ik vind het er anders wel goed uitzien hoor, mss 1 foto waar ik die nog te diep vind lopen, maar verder naar mijn mening wel oke!

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 08:16

Het diep lopen blijft voorlopig nog wel een aandachtspuntje, maar ben al blij met waar we nu zijn :)
bedankt voor de reacties weer!

Poly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:27

je stijgbeugel zit mooi op de bal van je voet alleen ik raad aan om je hakken meer naar beneden te doen.. zodat je ook wat meer op je billen kan zitten.. maarja je was hier aant lichtrijdenxd verder zijn jullie een leuk paar

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:16

Als je goed op je billen gaat zitten en je bekken kantelt zit je gelijk een stuk rechter op. Nu sta je als het ware een beetje in je beugels en kukel je ook sneller voorover. Zo beknel je hem eigenlijk in zijn beweging. Het is niet zo duidelijk te zien bij foto 6 maar daar lijkt het veel beter te gaan. Probeer meer ontspanning te vinden in je handen, je bent nu nogal streng, en hou ze rechtop. Ik vind jullie een erg mooie combinatie :j

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:19

Bedankt weer voor de reacties. Barbulet, je hebt gelijk dat ik meer op mijn kont moet zitten ipv in mijn beugels hangen, maar dat is een beetje een persoonlijke strijd haha. Als ik op mijn kont zit zwabberen mijn benen overal :P Maar je hebt gelijk hoor! Vind het wel lastig om te zien wat voor verschil je ziet in foto 6 als we het hebben over mijn houding.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:56

Veel oefenen :j Heel veel uit de ontspanning werken en begin bij jezelf. Leg je benen in stilstaande houding eens voor het zadel. Zo ga je echt op je zitknobbels zitten en ben je er ook bewust van. Probeer dat dan vast te houden.
Bij foto 6 lijk je zelf een stuk meer ontspannen, je "staat" meteen ook wat minder.