. Gentle is in de bak af en toe heel erg eigenwijs. 'oh, jij wilt een volte naar rechts maken, dat wil ik niet, ik ga hier links' In het begin had ik het daar erg moeilijk mee, maar ik ben met veel lessen wel een stuk vooruit gekomen.Ik rij nu een jaar op Gentle, in het begin ging het echt prut. Het was een prestatie als het lukte om 1 rondje door de bak over de hoefslag te stappen. Nu kan ik in stap en draf netjes rondrijden met stelling, ook voltes gaan redelijk. In galop lukken de bochten nog niet helemaal(daar krijg ik dan ook graag tips voor
.) wat Gentle doet is dat hij een paar meter na de B of E zijn binnenschouder naar binnen gooit. Nu weet ik al dat hij dat doet. Ik heb eens in de twee weken les, mijn instructrice zegt dan ook: binnenteugel, binnenteugel maar dat gaat nog wel eens mis. dan pak ik toch aan de buitenteugel en dan wordt het alleen maar erger.Ander punt van mij is dat ik wel eens krampachtig ga doen. Vooral rechtsom ga ik snel scheef zitten en zet ik mijn lijf vast.
Ik weet dat Gentle heel erg dik is, Ik ben maar een bijrijder/verzorger dus ik kan er weinig aan veranderen als zoveel mogelijk rijden. dit doe ik al
. Hij is al wel iets afgevallen sinds ik er op rijd.1: Gentle is echt het vrolijkste paard waar ik ooit op heb gereden.

2: derp faces
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1840_n.jpg
3: van hand veranderen, Ik heb verschrikkelijke pianohanden.

4: bocht in stap(rechtsom)

5: van hand veranderen, hierbij zwalkt hij altijd erg ver naar links

6: rechtsom in draf, stelling is redelijk. ik weet niet wat ik met mn linker been doe.

7: rechtsom in stap, stelling vind ik goed zo

8: Draf linksom, hij kauwt op het bit, daarom heeft hij zijn mond open.

9: Galop links, ondanks mijn houding echt een coole foto!

10: Uitstappen:

Geen foto's van de rechtergalop, Het is namelijk niet gelukt om in de rechtergalop te komen. Dat is op dit moment echt een uitdaging, hij wil het eigenlijk echt niet doen, waardoor hij heel erg zijn schouder naar binnen gooit in de hoeken. Als ik hem goed op stelling heb, en ik spring aan, springt hij overkruist aan
. Als ik geen goede stelling heb, springt hij links aan. Het is opzich al een overwinning als hij zich makkelijk door de hoek laat rijden, dus ik ben na een paar pogingen gestopt toen hij weer overkruist aansprong. Hij wordt anders moe en werkt dan helemaal niet meer mee. Ik kan dan beter stoppen op een neutraal moment als op een slecht moment. Ik moet die hoeken ook echt doorgaan alsof ik een volte rijd, anders fopt ie mij gewoon.Bedankt voor het kijken
ik hoop op bruikbaar commentaar
Probeer alleen om je eigen houding niet te vergeten. Kijk bij bijvoorbeeld foto 1 eens hoe scheef je zit, er lijkt wel 10 cm verschil tussen de lengte van je linker- en rechterbeugel te zitten. Juist bij een paard wat moeite heeft met zijn balans, en zo klinkt je verhaal, is het belangrijk om zelf goed recht te blijven zitten. Puntje van aandacht dus
.
Leuke foto's verder, als ik je verhaal lees van hoever jullie gekomen zijn, dan gaat de volgende stap ook wel lukken.
Hoe kan je verwachten dat ie niet naar binnen gaat als jij hem daarheen vraagt? Das zoals aan iemand trekken en verbaast zijn dat ie naar je toe beweegt.