Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jouw zenuwen zou wel eens kunnen veroorzaken dat je anders gaat rijden in de proef en daardoor je paard wat tegen zit. Is de proef weer voorbij, zijn jouw zenuwen weg en rijd je weer "normaal".
Geen schande hoor! Ik had het ook met een zeer ervaren paard. Zodra er geroepen werd "A-X binnenkomen" viel zij stil. Dus afgesproken met voorlezer dat het niet meer geroepen werd en dat ik gewoon zou beginnen en de eerste oefening te horen zou krijgen. Werkte geweldig voor ons allebei.
ElineCath schreef:Hooi,
Ik heb nu 3 wedstrijden gereden met mijn 6 jarige pony, dit zijn ook voor hem zijn aller eerste wedstrijden. Eerste wedstrijd alleen winst in eerste proef, tweede wedstrijd in allebei de proeven, en vandaag helemaal geen..
Het probleem bij ons is dat tijdens het rijden thuis, maar ook zeker tijdens het losrijden loopt meneertje perfect! Maar zodra we de ring in gaan en de proef gaan rijden, zakt het helemaal in. Impuls valt weg en hij negeert mijn been volkomen. Als ik dan even tussen de twee proeven door rij, gaat het weer goed, maar zodra ik de ring van de 2e proef in ga, zakt hij weer in.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Babootje schreef:ElineCath schreef:Hooi,
Ik heb nu 3 wedstrijden gereden met mijn 6 jarige pony, dit zijn ook voor hem zijn aller eerste wedstrijden. Eerste wedstrijd alleen winst in eerste proef, tweede wedstrijd in allebei de proeven, en vandaag helemaal geen..
Het probleem bij ons is dat tijdens het rijden thuis, maar ook zeker tijdens het losrijden loopt meneertje perfect! Maar zodra we de ring in gaan en de proef gaan rijden, zakt het helemaal in. Impuls valt weg en hij negeert mijn been volkomen. Als ik dan even tussen de twee proeven door rij, gaat het weer goed, maar zodra ik de ring van de 2e proef in ga, zakt hij weer in.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
O ja, komt heel vaak voor. Meestal is de oorzaak toch wel te vinden bij jezelf omdat je toch een beetje anders rijdt in je proef (of liever gezegd: er niet meer aan rijdt). Goed om er tijdig wat aan te doen om ervoor te zorgen dat hij er geen gewoonte van gaat maken in je proef stil te vallen. Oefen thuis wat vaker je proef en rijd een keer een proef HC zodat je je paard kan aanpakken. We hebben ook wel eens een jury gevraagd de tweede proef niet te beoordelen zodat we hem even konden aanpakken. Was geen probleem.