Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
1975chantal schreef:Nee eerlijk gezegd loopt ze dan ook op haar gemakkie. Ik denk deels ook wel dat het gewoon karakter is. Maar ik wil toch proberen haar wat actiever te maken..
Overgangen maken doe ik echt wel heel veel met haar. Dan werkt het redelijk. In je proef ben je natuurlijk gebonden aan de oefeningen van proef en kun je niet ineens ergens even een overgang maken om haar actief te houden. En dan gaat het dus vaak mis...
0000 schreef:Ik heb even wat door je filmpje heengezapt. Wat ik vind opvallen is dat het paard erg veel met de staart zwiept, meer door het lijf mag bewegen en op geen enkel moment echt impuls toont. Je probleem ligt imo zeker niet op wedstrijd maar echt in je training. Als ze zo draaft zoals bijvoorbeeld op het begin in je 2e filmpje, moet je imo niet doorrijden in die schouderbinnenwaarts. Ik denk (met nadruk op denk) dat er misschien wat teveel nadruk ligt op oefeningen aanleren en te weinig op het basiswerk, van achter naar voor los door het lijf rijden. Ik zie ze op het eerste filmpje ook een keer aangalopperen op een moment waar de stap imo echt nog niet voldoende voor elkaar is. Het zijn maar momentopnames natuurlijk hoor, maar misschien is het een richting om in te zoeken. Succes!

Cassidy schreef:Veel schakelen in het rijden, wordt je paard wakker van voor het been. Dus drie passen draf, terug naar stap, drie passen stap, aandraven, drie passen draf, terug naar stap. Tussendoor halthouden, eventueel achterwaarts. Vanuit halthouden wegdraven, drie stappen later weer terug naar draf.

0000 schreef:Cassidy schreef:Veel schakelen in het rijden, wordt je paard wakker van voor het been. Dus drie passen draf, terug naar stap, drie passen stap, aandraven, drie passen draf, terug naar stap. Tussendoor halthouden, eventueel achterwaarts. Vanuit halthouden wegdraven, drie stappen later weer terug naar draf.
Maar dat kan pas als je paard in eerste instantie wel voorwaarts gaat op je been....

aeolusnr1 schreef:Dus ik blijf bij mijn idéé dit paard is vrij braaf, kan al wel een beetje, en is goed voor het werk dat hij tot hiertoe al gedaan heeft, is ook geschikt als betrouwbaar recreatie paardje, maar om verder in de sport op te klimmen nee, denk ik niet.