Angst om te galopperen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skittlez

Angst om te galopperen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:10

Hoi allemaal,

Ik kom net van de manege af maar ik zat vandaag dus met een probleempje.
Ik vind het erg eng om te galopperen! Ik denk dat ik er af val en we zitten al in een grote groep.
Bovendien zit ik nu dus in de Beginnersgroep. Ik geloof altijd in mezelf, maar het lukt nooit!
Ik word al helemaal zenuwachtig als we naar de AC lijn moeten.

Iemand tips? Volgende week woensdag ga ik weer galopperen maar ik weet nog steeds niet of het mij ''echt'' lukt.

x Skittlez

Martine

Re: Angst om te galopperen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:12

TAO -> RT-V

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:16

proberen niet aan te denken wat er fout kan gaan, maar wat er juist zo leuk aan is.
probeer je mee te laten gaan met de bewegingen van je paard en te bedenken wauw ik heb dit gedaan en wat is dit gevoel gaaf!!!

Verder heb ik niet echt tips voor je maar probeer het in kleine stukjes zodat je er vertrouwen in krijgt ;) zet hem op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:17

Jezelf erover heen zetten. Daarna is het appeltje-eitje :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:21

Een keer een privéles nemen en dan aan de longe?

Dan hoef je je alleen maar druk te maken om het galopperen en niet met sturen of de rest van de groep.

Ik weet hoe je je voelt hoor, ik vind het ook nog eng (ook beginner), maar ik heb dus mijn eerste lessen aan de longe gehad en toen ookmal stukjes gegaloppeerd om aan het gevoel te wennen.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:29

Marie111, ik heb al een priveles gehad aan de longe.
Maar ook fijn dat je een beginner bent!

Ik zal er aan werken, maar ik mag geen privéles want ik heb er al een gehad.
En ik moet er aan wennen.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:34

Ik weet hoe je je voelt, niet helemaal meer maar nog wel dat ik het ook eng vond.
Gewoon doen, go for it. Na een tijdje vind je het geweldig :)

Juliaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:03

Heb je al met je instructrice er over gehad?
Zij weet waarschijnlijk het beste hoe je over je angst heen komt.
Je kan misschien ook vragen of je op een paard mag dat je echt vertrouwd, zodat het iets minder eng is.
In ieder geval succes, het is leuk!

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:08

Ik had dat vroeger ook toen ik er een keer afgevallen was.
Mijn instructeur heeft het toen opgelost door mij op een super brave pony te zetten en achter iemand aan te laten galopperen.
Toen ik het weer in mijn eentje probeerde heeft hij een beugelriem om de hals van de pony gedaan zodat ik die vast kon pakken voor meer houvast.
Misschien kan je vragen of dit ook mag?
Bij mij heeft het goed geholpen! ;)

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 17:25

Dankjewel allemaal!

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:26

Ik zou je aanraden om een privéles te nemen maar dit gaat blijkbaar niet. Probeer anders kleine stukjes te galopperen zodat je stukje bij beetje gewend wordt aan het gevoel. En in het begin niet teveel denken gewoon doen. Kan er misschien iemand tegen je praten? Wanneer je dan vanuit draf moet aanspringen in galop en je praat tegen iemand merk je het meestal niet eens dat je in galop zit. In ieder geval veel succes :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:33

Ik denk de meesten galop eng hebben gevonden in het begin. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van je er overheen zetten. Ik zeg nu wel 'gewoon' maar ik snap dat het best moeilijk voor je is. Vraag of je op een hele lieve pony mag in de les misschien durf je dan wel ;)

En waar ben je precies bang voor in de les? Want draf is enger en hobbeliger dan galop ;)

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:37

Ik snap je helemaal!
4jaar dat ik op de manege zat had ik altijd een brok in me keel met galopperen.
Maar toen ik er van af ging en een shetlander kreeg, durfde ik zelfs te crossen en ren galop te doen.
En nu durf ik ook gewoon op een groot paard door de bossen te galopperen, dus het gaat waarschijnlijk wel over! :) Succes

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 19:53

Gydja schreef:
Ik denk de meesten galop eng hebben gevonden in het begin. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van je er overheen zetten. Ik zeg nu wel 'gewoon' maar ik snap dat het best moeilijk voor je is. Vraag of je op een hele lieve pony mag in de les misschien durf je dan wel ;)

En waar ben je precies bang voor in de les? Want draf is enger en hobbeliger dan galop ;)

Ja , ik mag volgende week (Misschien) op de liefste manege pony van de manege.
Molly! Stem alsjeblieft op haar (Penny) Liefste manege pony 2014 c;

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:57

Het paard waar ik op rij is net zadelmak en schrikt van de minste geluidjes een stom meisje in de les zecht altijd alee waarom galoppeer jij niet heb je schrik ofzo echt een trut

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:23

Ik heb het ook gehad. Ik durfde niet op een aantal pony's. Ik had ze "hard" zien galopperen. Toen was het nieuwe jaar en ik dacht: zelf de beginners rijden op die pony zo eng zal het toch niet zijn?! En je raad het al het was me lievelingspony :o gewoon doen! En je zult zie dat het helemaal niet zo eng is /3 je zal het zelfs leuk vinden *\o/* En als je het nog eng vindt, vraagt dan of iemand mee wilt rennen. Dat heb ik ook gedaan met me eerste keren galop. En misschien helpt het ook als je het langzaam opbouwt van de braafste naar steeds wat moeilijkere.

Succes +:)+

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:07

Dankje! ik heb al gevraagd of ik op de liefste mag, dat mag waarschijnlijk wel. :)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:18

ik had het ook dus je bent echt niet de enigste ;) het gaat een stukje sneller en je moet even je zit onder controle hebben.
ik ben toen op het paard gaan zitten die helemaal niks deed en die zo aansprong. achter een galloperende pony gezet en door gaan zitten buitenbeen iets naar achter en hopla voor ik het weet zat ik in gallop! dit heb ik 5 keer gedaan met 1 hand aan het zadel of de manen en toen kreeg ik hem door. aan een longeerlijn leer je het wel beter maar als je de braafste pony pakt en er vooral niet bij nadenken gewoon lekker genieten! als je het een paar keer hebt gedaan is het heerlijk! de pony's lijken snel maar ze gooien je er heus niet expres af hoor :j heel veel sucses je kunt het!!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:16

Bij ons is het altijd , alleen en dan dat de rest gewoon bij de A C lijn staat met paarden. Een voor een moeten we galopperen. En dan 1 rondje.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:19

Ts... Je hebt het steeds over moeten. Maar je moet NIKS.

Als jij niet wil galoperen, doe het dan gewoon niet. Jij betaald, dus jij bepaalt. De klant is koning.
En als je dan een keer op een brave pony zit, en je hebt zin, ach probeer het een keer. Of vraag of je aan de longe mag, of je instructeur meerent, als je daar zekerder van word.

T'is toch je hobby, waarom zou je je dan verplicht moeten voelen...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:20

ik ben nu 2x in galop van afgevallen zelf zeg ik eerlijk dat doet minder pijn dan in draf. maar als je bang bent moet je het niet doen tot je er aan toe bent.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:24

Heb ik ook een tijd gehad, nadat mn lessen en half jaar waren gestopt en ik daarna op ponykamp ging.
Aan de hand toen op een grote shet gesprongen, en hij galoppeerde na de sprong en na het loslaten nog een stukje door. Toen had ik spijt dat ik de dag ervoor niet op buitenrit had gegaloppeerd.
Mijn tip; verzamel al je moed en begin met een klein stukje. Als je weet dat je op een pony zit met een goede rem kan je zo weer terug

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:27

doe het eerst bij de bakrand in de buurt als je paard niet wil stoppen dan rij je hem makkelijk een hoek in.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 08:11

Meiden ik moet morgen alweer precies om half 3 rijden en we gaan tien voor half vier galopperen.
Ik hoop echt dat die tips helpen! Ook al ben ik nu nog zenuwachtig.

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:35

Ben je echt bang voor de val zelf of voor je gevoel dat je voor schut staat als je valt? Aangezien je gelijk schreef dat je in een grote groep zat?